عنوان : ( آموزش عمومی سواد رسانه ای در مدارس با تاکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش )
نویسندگان: پوریا عربی ,چکیده
با توجه به گسترش فناوری های نوظهور و مورد استقبال قرار گرفتن آنها توسط نسل جدید به ویژه دانشآموزان، ضرورت آموزش دانشآموزان برای فراگیری سواد رسانهای و برخورد آگاهانه با رسانهها و جلوگیری از تاثیرات مخرب آنها احساس میشود. هدف از این پژوهش کاربردی، پاسخ به چرایی اهمیت سواد رسانهای برای نسل جوان به خصوص دانشآموزان و تبیین روش آموزش و محتوای سواد رسانهای مناسب برای دانشآموزان جهت ارائه راهکار موثر برای نهاد آموزش و پرورش که پر رنگترین نقش را در بحث آموزش عمومی نیروی انسانی کشور را داراست، میباشد. برای نیل به این اهداف، مهمترین سند بالادستی مرتبط با آموزش عمومی یعنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور مورد توجه محقق قرار دارد. با ورود به راهکارهای ارائه شده در سند و بررسی چند جانبه موضوعات و ابعاد گوناگون سواد رسانهای به نتایجی از جمله: اهمیت دانشافزایی مدیران و معلمان در زمینه سواد رسانهای و ... میرسیم.
کلمات کلیدی
, سواد رسانهای, مدارس, سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.@inproceedings{paperid:1059272,
author = {عربی, پوریا},
title = {آموزش عمومی سواد رسانه ای در مدارس با تاکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش},
booktitle = {کنفرانس بین المللی سواد رسانه ای},
year = {2014},
location = {تهران, ايران},
keywords = {سواد رسانهای، مدارس، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.},
}
%0 Conference Proceedings
%T آموزش عمومی سواد رسانه ای در مدارس با تاکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
%A عربی, پوریا
%J کنفرانس بین المللی سواد رسانه ای
%D 2014