عنوان : ( شبیه سازی عددی جت و محرک گردابه به منظور کنترل فعال جدایش جریان )
نویسندگان: احسان روحی گل خطمی , حسین هنرور پرسنائی , محسن کهرم ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
بهبود عملکرد تجهیزات در گستره وسیعی از شرایط کاری یکی از اهداف مهم علم آیرودینامیک است این هدف میتواند بهوسیله تغییر شکل جسم موردبررسی، یا با استفاده از تکنیکهای کنترل جریان به روشهای فعال و غیرفعال صورت گیرد. در این مقاله نوعی از جتهای ترکیبی به نام جت و محرک گردابه بهصورت دوبعدی شبیهسازیشده است. نرمافزار متنباز اوپن فوم بهمنظور مدلسازی شبکهبندی متحرک و شرایط مرزی نوسانی مورداستفاده قرارگرفته است، نتایج شبیهسازی با نتایج عددی و آزمایشگاهی جت در سیال ساکن مورد مقایسه قرارگرفت که صحت شبیه سازی حاضر را تایید نمود. درانتها با شبیهسازی جت در جریان عرضی آرام پروفیل سرعت در ورودی و مقاطع مختلف بعد از جت مقایسه شده است، نتایج نشان میدهد این نوع جت با افزودن ممنتوم به لایهمرزی و افزایش اختلاف سرعت روی دیواره جدایش جریان را به تأخیر می¬اندازد.
کلمات کلیدی
, کنترل فعال جریان, محرک جت ترکیبی, جدایش جریان, شبکه بندی متحرک@inproceedings{paperid:1059279,
author = {روحی گل خطمی, احسان and هنرور پرسنائی, حسین and کهرم, محسن},
title = {شبیه سازی عددی جت و محرک گردابه به منظور کنترل فعال جدایش جریان},
booktitle = {بیست و چهارمین همایش سالانه بین المللی مهندسی مکانیک ایران},
year = {2016},
location = {یزد, ايران},
keywords = {کنترل فعال جریان، محرک جت ترکیبی، جدایش جریان، شبکه بندی متحرک},
}
%0 Conference Proceedings
%T شبیه سازی عددی جت و محرک گردابه به منظور کنترل فعال جدایش جریان
%A روحی گل خطمی, احسان
%A هنرور پرسنائی, حسین
%A کهرم, محسن
%J بیست و چهارمین همایش سالانه بین المللی مهندسی مکانیک ایران
%D 2016