عنوان : ( توسعه مدل بهینه طراحی روسازی انعطاف پذیر به روش مکانیستیک- تجربی )
نویسندگان: سیدعلی صحاف , عماد سروری , محمد دارینی ,چکیده
امروزه برای طراحی روسازیهای آسفالتی یکی از روشهای موردتوجه روش مکانیستیک-تجربی میباشد، در این روش معیارهای ترک خستگی و تغییر شکل دائمی از مهمترین معیارهای طراحی میباشند.ازجمله عوامل مؤثر در معیارهای ذکرشده و عمر روسازی میتوان به ضخامت لایههای رویه و اساس اشاره کرد. این ضخامتها به شکل معناداری در تعیین زمان رسیدن به ترک خستگی و تغییر شکلهای دائم دخیل هستند.در این تحقیق در ابتدا رابطه ضخامتهای رویه و اساس با معیارهای دخیل در عمر روسازی بررسیشده سپس سعی شده با توجه به این رابطهها، ضخامتها بهگونهای طراحی شوند تا بتوان از حداکثر ظرفیت روسازی تا زمان خرابی استفاده کرد.در این بررسی برای تحلیل روسازیها از برنامه تحلیلی kenlayer استفادهشده است.
کلمات کلیدی
, روسازی انعطافپذیر, طراحی مکانیستیک, طراحی بهینه, نظریه چندلایهای ارتجاعی, مدلسازی خطی@inproceedings{paperid:1059595,
author = {صحاف, سیدعلی and سروری, عماد and دارینی, محمد},
title = {توسعه مدل بهینه طراحی روسازی انعطاف پذیر به روش مکانیستیک- تجربی},
booktitle = {نهمین کنگره ملی مهندسی عمران},
year = {2016},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {روسازی انعطافپذیر، طراحی مکانیستیک، طراحی بهینه، نظریه چندلایهای ارتجاعی،مدلسازی خطی},
}
%0 Conference Proceedings
%T توسعه مدل بهینه طراحی روسازی انعطاف پذیر به روش مکانیستیک- تجربی
%A صحاف, سیدعلی
%A سروری, عماد
%A دارینی, محمد
%J نهمین کنگره ملی مهندسی عمران
%D 2016