عنوان : ( نقش هیأت های نظارت و ارزیابی استانی در آموزش عالی )
نویسندگان: زهره شاهسون قره غونی , مجتبی بذرافشان مقدم , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی ,چکیده
از آنجا که کیفیت امر کلیدی و راهبردی در توسعه آموزش عالی محسوب می شود و نظارت و ارزیابی به عنوان یکی از چرخههای اصلی زندگی دانشگاهها نقش اساسی را در ارتقاء و تضمین کیفیت ایفا می کند؛ فعالیت هیأت های نظارت و ارزیابی آموزش عالی استانی به عنوان یک متولی امر نظارت و ارزیابی در دانشگاهها در زمینه ی حمایت از فعالیت های تضمین کیفیت، نظارت بر توسعه ی آموزش عالی وهمچنین ترویج فرهنگ ارزشیابی در آموزش عالی که از جمله هدف های وجودی تشکیل آن هم به شمار می رود، اهمیت به سزایی می یابد. از این رو ضرورت می یابد که از یک سو موسسات دریافت کننده خدمات نظارتی در راستای حمایت از امر نظارت و ارزیابی از طریق مشارکت و همکاری های لازم با هیأت های نظارت و ارزیابی استانی و از سوی دیگر مسئولان و برنامه ریزان امر در این راه گام های اساسی برداشته و به گونه ای برنامه ریزی شده با حمایت همه جانبه هیأتهای نظارت و ارزیابی رشد و ارتقاء آموزش عالی را فراهم آورند. هدف از مقاله حاضر بررسی نقش هیأتهای نظارت و ارزیابی استانی در آموزش عالی می باشد. در این نوشتار ضمن مروری بر مهمترین مبانی نظری در خصوص موضوع مورد بررسی؛ به بررسی نقش و اهمیتی که فعالیت هیأتهای استانی در دانشگاهها، موسسات و مراکز آموزش عالی دارند با روش توصیفی- تحلیلی پرداخته خواهد شد.
کلمات کلیدی
, نظارت و ارزیابی, کیفیت , فرهنگ ارزشیابی, آموزش عالی@inproceedings{paperid:1059674,
author = {شاهسون قره غونی, زهره and بذرافشان مقدم, مجتبی and مهرام, بهروز and امین خندقی, مقصود},
title = {نقش هیأت های نظارت و ارزیابی استانی در آموزش عالی},
booktitle = {سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی},
year = {2016},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {نظارت و ارزیابی،کیفیت ، فرهنگ ارزشیابی، آموزش عالی},
}
%0 Conference Proceedings
%T نقش هیأت های نظارت و ارزیابی استانی در آموزش عالی
%A شاهسون قره غونی, زهره
%A بذرافشان مقدم, مجتبی
%A مهرام, بهروز
%A امین خندقی, مقصود
%J سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی
%D 2016