عنوان : ( سطح تحمل ابهام دانشجویان: مطالعه مقایسهای در بین دانشجویان حسابداری و مدیریت )
نویسندگان: زکیه مرندی , مهدی مرادی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف: هدف از این مطالعه، مقایسۀ سطح تحمل ابهام در بین دانشجویان رشتۀ حسابداری و مدیریت است. روش: مطالعۀ حاضر از نوع مطالعات توصیفی- پیمایشی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامۀ تحمل ابهام مک دونالد( 1970 ) بهره گرفته شد. جامعۀ آماری مطالعه حاضر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشتۀ حسابداری و مدیریت سطح کشور بوده است. حجم نمونه 398 نفر بود و برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون آنالیز واریانس چند راهه استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از بررسی فرضیه ها حاکی از آن است که بین دانشجویان رشتۀ حسابداری و مدیریت در سطح تحمل ابهام، تفاوت معناداری وجود ندارد. دیگر نتایج نشان داد، متغیرهای جنسیت، سن، تجربۀ کاری و سطح تحصیلات بر سطح تحمل ابهام دانشجویان حسابداری و مدیریت تأثیری ندارد. نتیجه گیری: نتایج حاصله حاکی از آن است که دانشجویان در حین دوران تحصیل خود، بایستی در راستای افزایش قدرت حل مسئله و چگونگی مواجه شدن با موقعیتهای مبهم، آموزشهای مناسبی را دریافت دارند که در این راستا، دانشگاهها مهم ترین نقش را ایفا می کنند.
کلمات کلیدی
, تحمل ابهام, ویژگیهای فردی, حسابداری, مدیریت@article{paperid:1059899,
author = {زکیه مرندی and مرادی, مهدی},
title = {سطح تحمل ابهام دانشجویان: مطالعه مقایسهای در بین دانشجویان حسابداری و مدیریت},
journal = {مدیریت در دانشگاه اسلامی},
year = {2016},
volume = {5},
number = {1},
month = {July},
issn = {2345-5713},
pages = {71--82},
numpages = {11},
keywords = {تحمل ابهام، ویژگیهای فردی، حسابداری، مدیریت},
}
%0 Journal Article
%T سطح تحمل ابهام دانشجویان: مطالعه مقایسهای در بین دانشجویان حسابداری و مدیریت
%A زکیه مرندی
%A مرادی, مهدی
%J مدیریت در دانشگاه اسلامی
%@ 2345-5713
%D 2016