فلسفه تربیت, دوره (1), شماره (1), سال (2017-2) , صفحات (31-68)

عنوان : ( فضای عمومی ماکسین گرین فراتر از حصارهای آموزش و پرورش استاندارد )

نویسندگان: افسانه عبدلی , بختیار شعبانی ورکی , طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی , محمدرضا آهنچیان ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف اصلی این مقاله «بازنمایی دیدگاه‌های ماکسین گرین درباره فضای عمومی و دستاوردهای مهم آن برای بازاندیشی در رفتار تربیتی در مدارس» است؛ بنابراین نخست بر این نکته تأکید شده است که فضاهای عمومی، مکان‌های مهمی برای بحث، تبادل آزادانه‌ی افکار و اطلاعات، بدون هرگونه ترس و تهدید درباره‌ی طیف وسیعی از تناقض‌ها، اختلاف‌ها و ابهام‌های انسانی هستند که هر فرد در عین این‌که صداهای دیگران را می‌شنود، صدای خود را منعکس می‌کند. آنگاه ضمن توصیف و نقد فضای تربیتی حاکم بر مدارس فعلی، با ابتنا به اندیشه‌های گرین تصریح ‌شده است که «فضای عمومی می‌تواند بستر تازه‌ای را برای فراتر رفتن از استانداردهای آموزشی فراهم کند و زمینه‌ساز تحقق عاملیت، آزادی، دموکراسی و جهان مشترک در تربیت فراگیر باشد».

کلمات کلیدی

, استانداردسازی, فضای عمومی, آفرینش‌گر, جهان مشترک, آزادی و دموکراسی در تعلیم و تربیت
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1059903,
author = {عبدلی, افسانه and شعبانی ورکی, بختیار and جاویدی کلاته جعفرابادی, طاهره and آهنچیان, محمدرضا},
title = {فضای عمومی ماکسین گرین فراتر از حصارهای آموزش و پرورش استاندارد},
journal = {فلسفه تربیت},
year = {2017},
volume = {1},
number = {1},
month = {February},
issn = {۲۵۳۸-۲۸۰۲},
pages = {31--68},
numpages = {37},
keywords = {استانداردسازی، فضای عمومی، آفرینش‌گر، جهان مشترک، آزادی و دموکراسی در تعلیم و تربیت},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T فضای عمومی ماکسین گرین فراتر از حصارهای آموزش و پرورش استاندارد
%A عبدلی, افسانه
%A شعبانی ورکی, بختیار
%A جاویدی کلاته جعفرابادی, طاهره
%A آهنچیان, محمدرضا
%J فلسفه تربیت
%@ ۲۵۳۸-۲۸۰۲
%D 2017

[Download]