عنوان : ( مروری بر پاسخ مصرف کنندگان به فناوری های جدید بسته بندی مواد غذایی )
نویسندگان: فروغ السادات طبیب لقمانی , ناصر صداقت ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
انتخاب فعال یک محصول در رقابت با سایر محصولات تعریف موفقیت محصول است.کاربرد یک فنّاوری جدید می¬تواند روی این انتخاب تأثیر بگذارد. فنّاوری¬های جدید بسته¬بندی نقش مرکزی در صنعت غذا ایفا می¬کند. تنها در صورتی که یک بسته¬بندی جدید مورد توجّه و انتخاب مصرف¬کنندگان قرار گیرد، می¬تواند در بازار فروش موفق بوده و برای تولیدکنندگان سود¬آور باشد به همین دلیل آگاهی داشتن از چگونگی واکنش و پاسخ مصرف¬کنندگان به این فنّاوری¬های نوین برای سازندگان و فرآوری¬کنندگان غذا و بسته¬بندی ضروری است. یکی از کارهای مهم تمرکز بر روی تخمین ترس مصرف¬کنندگان از انتخاب نوآوری¬های موجود در عرصه بسته¬بندی مواد غذایی است. برای این منظور از مقیاس سنجش ترس از نوآوری¬های غذایی به عنوان ابزاری برای کمّی¬سازی ساده درجه رد فنّاوری جدید بسته¬بندی استفاده می¬شود. تحقیقات مختلف در زمینه فنّاوری¬های جدید بسته¬بندی غذایی نشان می¬دهد اکثریت افراد در دسته با ترس متوسط از نوآوری قرار دارند. علاوه بر عوامل خارجی نظیر طراحی بسته، اطلاع¬رسانی جامع و مبسوط در مورد مزایا و معایب نوآوری بسته¬بندی نقش معناداری در تغییر تمایل به خرید مصرف کننده بسته غذایی خواهد داشت بنابراین روش¬های درک فرآیند تصمیم¬گیری برای خرید و تأثیر اطّلاعات و عوامل مختلف بر آن ضروری به نظر می رسد.
کلمات کلیدی
, بسته بندی , فناوری های جدید , مصرف کننده@article{paperid:1060428,
author = {طبیب لقمانی, فروغ السادات and صداقت, ناصر},
title = {مروری بر پاسخ مصرف کنندگان به فناوری های جدید بسته بندی مواد غذایی},
journal = {علوم و فنون بسته بندی},
year = {2016},
volume = {7},
number = {26},
month = {August},
issn = {2228-6675},
pages = {6--17},
numpages = {11},
keywords = {بسته بندی ; فناوری های جدید ; مصرف کننده},
}
%0 Journal Article
%T مروری بر پاسخ مصرف کنندگان به فناوری های جدید بسته بندی مواد غذایی
%A طبیب لقمانی, فروغ السادات
%A صداقت, ناصر
%J علوم و فنون بسته بندی
%@ 2228-6675
%D 2016