پژوهش در ورزش تربیتی, دوره (4), شماره (11), سال (2017-3) , صفحات (37-54)

عنوان : ( بررسی نقش آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید اساتید مدیریت ورزشی )

نویسندگان: حسین عبدالملکی , زهرا سادات میرزازاده , ابراهیم علیدوست قهفرخی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

امروزه تصمیم گیری دربارة ورزش و مسائل مربوط به آن تحت تأثیر آشکار عامل های اقتصادی قرار دارد و سازمان های اقتصادی و شرکت های تجاری بر سازماندهی فعالیت های ورزشی نظارت و بعضاً کنترل می کنند. در دهه های اخیر، گسترش و توسعة رویدادهای ورزشی- تجاری از سوی سازمان های اقتصادی رواج بسیار زیادی یافته است که این امر در قالب بهره گیری از ورزش به عنوان وسیله ای برای رونق و توسعة فعالیت های بازرگانی و تجاری در سطح جهان به منظور دسترسی به بازارهای بین المللی صورت گرفته است. این روند تنها منحصر به ورزشکاران و رویدادهای ورزشی حرفه ای نیست بلکه بسیاری از آن ها در مورد ورزش های به ظاهر آماتوری نیز صدق می کند(1). در حال حاضر ورزش و تفریحات سالم در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک صنعت مهم و عامل اثرگذار در رشد اقتصاد ملی مورد توجه است و یکی از درآمدزاترین صنایع در قرن 21 به شمار می رود(2). مولین (2007) برای اولین بار از ورزش به عنوان یک صنعت یاد کرد. او اشاره داشت که هرگونه فعالیت ورزشی آماتوری و حرفه ای که موجبات افزایش ارزش افزوده کالا و خدمات ورزشی را فراهم کند، صنعت ورزش محسوب می¬شود. در جای دیگر پیتز و استاتلر (2007) در رابطه با تعریف صنعت ورزش بر بازارهای مرتبط با ورزش، آمادگی و تفریحات سالم تأکید دارند. در کل صنعت ورزش به مجموعه فعالیت های مرتبط با تولید و بازاریابی کالاها و خدمات ورزشی گفته می شود که در ارتقای ارزش افزوده نقش داشته باشند(3).

کلمات کلیدی

, آمیخته بازاریابی, رفتار خرید, اساتید مدیریت ورزشی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1060613,
author = {عبدالملکی, حسین and میرزازاده, زهرا سادات and ابراهیم علیدوست قهفرخی},
title = {بررسی نقش آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید اساتید مدیریت ورزشی},
journal = {پژوهش در ورزش تربیتی},
year = {2017},
volume = {4},
number = {11},
month = {March},
issn = {2538-2721},
pages = {37--54},
numpages = {17},
keywords = {آمیخته بازاریابی-رفتار خرید-اساتید مدیریت ورزشی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی نقش آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید اساتید مدیریت ورزشی
%A عبدالملکی, حسین
%A میرزازاده, زهرا سادات
%A ابراهیم علیدوست قهفرخی
%J پژوهش در ورزش تربیتی
%@ 2538-2721
%D 2017

[Download]