عنوان : ( برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟ )
نویسندگان: اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , بختیار شعبانی ورکی , نعمت الله موسی پور ,چکیده
پژوهش حاضر با هدف افزایش فهم و ادراک نسبت به چگونگی فرآیند تغییر دانش نظری و عملی معلمان دوره ابتدایی انجام شده است. برای انجام این پژوهش از رویکرد کیفی و برای گرد آوری دادهها از مصاحبههای گروهی متمرکز استفاده شده است. تعداد نمونههای این پژوهش که پس از مرحلهی اشباع دادهها به دست آمده، 25 معلم است. برای تحلیل دادهها از تحلیل محتوا/مضمونی و برای افزایش اعتبار آنها از تکنیکهای کنترل عضو و مرور همکاران استفاده شده است. یافتههای پژوهش در سه محور کلی کیفیت تغییر دانش نظری و عملی معلمان، مسیر یا کانالهای تغییر دانش نظری و عملی معلمان و عوامل اثرگذار بر تغییر دانش نظری و عملی معلمان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. یافتهها نشان میدهد که به دلیل کیفیت نامناسب برنامههای آمادهسازی معلمان برای اجرای تغییر، تغییرات اندکی در دانش نظری و عملی معلمان ایجاد شده است. طراحی و تدوین برنامههای ضمن خدمت، با تغییر دیدگاه ابزاری طراحان و مسئولان تغییر به پدیدهی تغییر معلمان میسر میشود
کلمات کلیدی
, دانش نظری, دانش عملی, تغییرمعلم, برنامه درسی, ریاضی@article{paperid:1060769,
author = {زرقانی, اعظم and امین خندقی, مقصود and شعبانی ورکی, بختیار and نعمت الله موسی پور},
title = {برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟},
journal = {نظریه و عمل در برنامه درسی},
year = {2016},
volume = {4},
number = {8},
month = {December},
issn = {2345-4938},
pages = {51--84},
numpages = {33},
keywords = {دانش نظری، دانش عملی، تغییرمعلم، برنامه درسی، ریاضی},
}
%0 Journal Article
%T برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟
%A زرقانی, اعظم
%A امین خندقی, مقصود
%A شعبانی ورکی, بختیار
%A نعمت الله موسی پور
%J نظریه و عمل در برنامه درسی
%@ 2345-4938
%D 2016