4th. International Congress on Civil Engineering , Architecture and Urban Development , 2016-12-27

عنوان : ( تبیین و بازنگری عوامل کالبدی موثر بر تعلق پذیری در محیط های آموزشی )

نویسندگان: فرزانه رییسیان زاده , اکرم حسینی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

طراحی محیط های آموزشی به‌عنوان عرصه پرورش نسل آینده هر جامعه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از طرفی، محیط های آموزشی به‌عنوان یک محیط اجتماعی باید سبب شکل گیری تعاملات اجتماعی بین انسان ها شود تا مخاطب نسبت به آن مکان احساس تعلق‌خاطر نماید. از طرفی یکی از عوامل سازنده هر محیط ،کالبد آن است. آنچه این پژوهش دنبال می کند، این است که کدام ویژگی های کالبدی به‌عنوان قابلیت های محیطی می تواند زمینه تعلق پذیر بودن محیط آموزشی را فراهم نماید. برای رسیدن به این منظور با استفاده از روش کیفی و بر پایه استدلال اطلاعات جمع‌آوری‌شده، ویژگی های کالبدی محیط آموزشی ازجمله اندازه مکان، درجه محصوریت، بافت، رنگ، صدا، تنوع بصری، خوانایی و... مطرح‌شده است و براساس آن راهکارهایی توصیه‌شده است که در جهت ایجاد محیط تعلق پذیر راهگشا می باشد.

کلمات کلیدی

, محیط های آموزشی, احساس تعلق, ویژگی های کالبدی, قابلیت‌های محیط.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1061195,
author = {رییسیان زاده, فرزانه and حسینی, اکرم},
title = {تبیین و بازنگری عوامل کالبدی موثر بر تعلق پذیری در محیط های آموزشی},
booktitle = {4th. International Congress on Civil Engineering , Architecture and Urban Development},
year = {2016},
location = {تهران, ايران},
keywords = {محیط های آموزشی، احساس تعلق، ویژگی های کالبدی، قابلیت‌های محیط.},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T تبیین و بازنگری عوامل کالبدی موثر بر تعلق پذیری در محیط های آموزشی
%A رییسیان زاده, فرزانه
%A حسینی, اکرم
%J 4th. International Congress on Civil Engineering , Architecture and Urban Development
%D 2016

[Download]