عنوان : ( اثربخشی آموزشهای روانی حرکتی بر بهبود مشکلات حرکتی دانش آموزان بااختلال بیش فعّالی ـ نقص توجّه )
نویسندگان: سکینه سلطانی کوهبنانی , راضیه خسروراد ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف: اختلال نقص توجه و بیش فعالی یک اختلال عصبی رفتاری شایع در کودکان است که بر عملکرد کودک در جنبه های اجتماعی و تحصیلی و خانوادگی تاثیر می گذارد. مواد و روش ها: روش انجام تحقیق نیمه تجربی است.جامعه آماری دانش آموزان پسر دوره ابتدایی با اختلال بیش فعالی نقص توجه در شهر ایلام در سال تحصیلی 92-91 هستند. یافته ها:یافته ها نشان داد که تمرین های ادراکی حرکتی سبب بهبود مشکلات حرکتی دانش آموزان با اختلال بیش فعالی نقص توجه می شود. نتیجه گیری: تمرین های ادراکی حرکتی سبب بهبود مشکلات حرکتی دانش آموزان با اختلال بیش فعالی نقص توجه می شود.بنابراین پیشنهاد می شود برای افزایش آمادگی حرکتی کودکان در مدارس و در نتیجه بهبود اختلال حرکتی برنامه های تمرینی ادراکی حرکتی اجرا شود.
کلمات کلیدی
, بیش فعالی, اختلالات حسی و حرکتی@article{paperid:1061400,
author = {سلطانی کوهبنانی, سکینه and راضیه خسروراد},
title = {اثربخشی آموزشهای روانی حرکتی بر بهبود مشکلات حرکتی دانش آموزان بااختلال بیش فعّالی ـ نقص توجّه},
journal = {دانشگاه علوم پزشکی سبزوار},
year = {2016},
volume = {23},
number = {3},
month = {September},
issn = {1606-7487},
pages = {533--539},
numpages = {6},
keywords = {بیش فعالی، اختلالات حسی و حرکتی},
}
%0 Journal Article
%T اثربخشی آموزشهای روانی حرکتی بر بهبود مشکلات حرکتی دانش آموزان بااختلال بیش فعّالی ـ نقص توجّه
%A سلطانی کوهبنانی, سکینه
%A راضیه خسروراد
%J دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
%@ 1606-7487
%D 2016