همایش روانپزشکان ایران , 2016-10-20

عنوان : ( اثربخشی همسینگ تراپی در بهبود کارکردهای اجرایی و اختلال خواندن )

نویسندگان: سکینه سلطانی کوهبنانی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

زمینه و هدف: هدف این پژوهش بررسی اثربخشی همیسینک تراپی بر بهبود مهارتهای شنیداری، کارکردهای اجرایی و اختلال خواندن بود. مواد و روش‌ ها: پژوهش به صورت نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون و پس آزمون بدون گروه کنترل بود. جامعه پژوهش کودکان مبتلا به اختلال خواندن مقطع ابتدایی سال 94 در شهر تهران بودند . روش نمونه گیری به صورت در دسترس بود و از میان جامعه 10 کودک که با استفاده از ابزارهای آزمون کارکردهای اجرایی(نهرانی دوست، 1392) ، پرسشنامه بد شنوایی ملایری(1388)اختلال خواندن نصفت( 1380) و دارای حساسیت بالای شنیداری تشخیص داده شده بودند و تحت درمان همیسینک تراپی قرار گرفتند که 12 جلسه درمانی درطی سه ماه بود. داده‌های پژوهش با استفاده از آزمون t تحلیل شد یافته ‌ها: نتایج نشان داد که همیسینک تراپی در افزایش مهارتهای شنیداری و کارکردهای اجرایی اثر داشت .نتیجه‌ ‌گیری: همیسینک تراپی موجب کاهش مشکلات شنوایی در نتیجه ارتقای مهارتهای شنیداری و کارکردهای اجرایی و بهبود اختلال خواندن می‌شود

کلمات کلیدی

, همسینک تراپی, مهارت‌های شنیداری, کارکردهای اجرایی, اختلال خواندن.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1061404,
author = {سلطانی کوهبنانی, سکینه},
title = {اثربخشی همسینگ تراپی در بهبود کارکردهای اجرایی و اختلال خواندن},
booktitle = {همایش روانپزشکان ایران},
year = {2016},
location = {تهران, ايران},
keywords = {همسینک تراپی، مهارت‌های شنیداری، کارکردهای اجرایی، اختلال خواندن.},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T اثربخشی همسینگ تراپی در بهبود کارکردهای اجرایی و اختلال خواندن
%A سلطانی کوهبنانی, سکینه
%J همایش روانپزشکان ایران
%D 2016

[Download]