عنوان : ( ارائه مدل اثرگذاری ارزش ویژه برند بر ارزش ویژه مشتری )
نویسندگان: زهرا قربانی , حمیدرضا کوشا , محسن باقری ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
ارزش ویژه برند و ارزش ویژه مشتری دو مفهوم مهم در پژوهشها و تحقیقات بازاریابی بوده و با یکدیگر در تعامل هستند. مدیران ارشد بهمنظور حداکثر کردن ارزش ویژه برند و ارزش ویژه مشتری و همچنین یافتن اثربخشترین استراتژیهای بازاریابی، نیازمند بررسی ارتباط میان این دو مفهوم و نحوه تاثیر آنها بر یکدیگر میباشند. به دلیل عدم توجه کافی به ارتباط میان این دو مفهوم در این مقاله تلاش شده است تا ضمن بررسی انتقادی ادبیات موضوع در حوزه ارزش طول عمر مشتری، ارزش ویژه مشتری و ارزش ویژه برند، مدلی مفهومی با در نظر گرفتن اجزای کلیدی ارزش ویژه برند)دانش، ارتباط، احترام، تمایز( و ارزش طول عمر مشتری)اکتساب، حفظ، حاشیه سود(، برای بیان نحوه ارتباط ارزش ویژه برند و ارزش ویژه مشتری ارائه گردد. همچنین نحوه تاثیر فعالیتهای بازاریابی بر اجزای ارزش ویژه برند و ارزش طول عمر مشتری مورد توجه قرار گرفته است.