عنوان : ( به کارگیری کرنلهای چندگانه در ماشین بردار پشتیبان به منظور پیش بینی رویگردانی مشتریان )
نویسندگان: سعید سپهری , حمیدرضا کوشا ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
با توجه به رقابتی شدن بازارهای کالا و خدمات، صنایع به دنبال این هستند که حداکثر تلاش خود را در زمینهی ارائهی خدمات مورد انتظار مشتری، بهمنظور حضور طولانیمدت در عرصه رقابت و حفظ مشتریان خود نمایند. ممکن است برخی شرکتها با روشهای مختلف بتوانند تعدادی مشتری برای خود جذب کنند، اما حفظ آنها بهراحتی میسر نخواهدبود، به همین دلیل متخصیصن بازاریابی به دنبال افزایش رضایتمندی و حفظ مشتریان تمایل میباشند. در این مقاله با کمک تکنیک ماشینبردارپشتیبان یکی از تکنیکهای دادهکاوی، یک مدل برای پیشبینی رویگردانی مشتریان ارائه شده است. علاوه بر این در الگوریتم پیشنهادشده از کرنلهای چندگانه و الگوریتم آدابوست برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده شده است. ابتدا کرنلهای خطی، چند جملهای و گوسی را به تنهایی و سپس به صورت ترکیبی از این کرنلها مورد بررسی قرار گرفتهاست. نتایج الگوریتم بر روی دادههای یک شرکت توزیع مواد غذایی کارایی این الگوریتم را تائید میکند.
کلمات کلیدی
, رویگردانی مشتری, دسته بندی, ماشین بردار پشتیبان, یادگیری از طریق کرنلهای چندگانه, آدابوست@inproceedings{paperid:1061995,
author = {سپهری, سعید and کوشا, حمیدرضا},
title = {به کارگیری کرنلهای چندگانه در ماشین بردار پشتیبان به منظور پیش بینی رویگردانی مشتریان},
booktitle = {سیزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع},
year = {2017},
location = {بابلسر, ايران},
keywords = {رویگردانی مشتری، دسته بندی، ماشین بردار پشتیبان، یادگیری از طریق کرنلهای چندگانه، آدابوست},
}
%0 Conference Proceedings
%T به کارگیری کرنلهای چندگانه در ماشین بردار پشتیبان به منظور پیش بینی رویگردانی مشتریان
%A سپهری, سعید
%A کوشا, حمیدرضا
%J سیزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع
%D 2017