عنوان : ( بررسی رابطه بین انتقال دانش و عملکرد گروه های آموزشی دوره دوم متوسطه نظری )
نویسندگان: محمّد بخت , مجتبی بذرافشان مقدم , رضوان حسین قلی زاده ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین انتقال دانش دبیران با عملکرد گروه های آموزشی می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش کلیه دبیران مقطع متوسطه دوم شهر مشهد می باشد به تعداد 5598 نفر که در نهایت تعداد 360 نفر از آنان به عنوان نمونه نهایی با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شد. روش پژوهش، توصیفی و طرح پژوهش، همبستگی می باشد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه انتقال دانش که بر اساس مدل نوناکا ساخته شده و همچنین از فرم ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استفاده شد. تحلیل داده ها نشان داد که بین انتقال دانش ضمنی دبیران با عملکرد گروه های آموزشی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و همچنین بین میزان انتقال دانش در گروه های آموزشی تفاوت معنادار وجود دارد و درعین حال بین جنسیت و انتقال دانش رابطه معنی دار وجود دارد. درحالیکه بین انتقال دانش و متغیرهای سابقه خدمت و مدرک تحصیلی دبیران رابطه معنی داری مشاهده نشد.
کلمات کلیدی
, مدیریت دانش, انتقال دانش, دانش صریح, دانش ضمنی, عملکرد گرو ههای آموزشی.@article{paperid:1062193,
author = {بخت, محمّد and بذرافشان مقدم, مجتبی and حسین قلی زاده, رضوان},
title = {بررسی رابطه بین انتقال دانش و عملکرد گروه های آموزشی دوره دوم متوسطه نظری},
journal = {مطالعات آموزشی و آموزشگاهی },
year = {2013},
volume = {2},
number = {6},
month = {December},
issn = {2423-494X},
pages = {99--114},
numpages = {15},
keywords = {مدیریت دانش، انتقال دانش، دانش صریح، دانش ضمنی، عملکرد گرو ههای
آموزشی.},
}
%0 Journal Article
%T بررسی رابطه بین انتقال دانش و عملکرد گروه های آموزشی دوره دوم متوسطه نظری
%A بخت, محمّد
%A بذرافشان مقدم, مجتبی
%A حسین قلی زاده, رضوان
%J مطالعات آموزشی و آموزشگاهی
%@ 2423-494X
%D 2013