عنوان : ( خلق شخصیت نوظهور در متن زبانی با کمک آمیختگی مفهومی )
نویسندگان: آزاده نجفی , محمدرضا پهلوان نژاد , شهلا شریفی ,چکیده
مقاله حاضر سعی دارد با استناد به مفاهیم بنیادی نظریه امیختگی مفهومی نشان دهد چگونه فرایندهای شناختی باعث شکل گیری و خلق شخصیت های خیالی «متفاوت» در داستان های مختلف می شوند. تبیین های نظریه آمیختگی از جنبه های خلاقانه معناسازی، می تواند تفسیری چارچوب مند از فرایندهای شناختی درگیر در خلق شخصیت در متن روایی به دست دهد. این مقاله در نظر دارد با بررسی آمیختگی های شخصیت های اصلی داستان های کتاب های «فارسی خوانداری» دوره ابتدایی (گروه سنی ب و ج) و بازنمایی شبکه آمیختگی برای هر شخصیت، چگونگی خلاقیت و نواوری در خلق «شخصیت های نوظهور» هر پایه تحصیلی را شناسایی کرده و یک تحلیل شناختی روش مند از فرایند خلق شخصیت در داستان های مقطع دبستان به دست دهد
کلمات کلیدی
, معنی شناسی شناختی, فضای درونداد, آمیختگی مفهوم, ساختار نوظهور, کتاب های درسی ابتدایی@article{paperid:1062435,
author = {نجفی, آزاده and پهلوان نژاد, محمدرضا and شریفی, شهلا},
title = {خلق شخصیت نوظهور در متن زبانی با کمک آمیختگی مفهومی},
journal = {Language Related Research- جستارهای زبانی},
year = {2021},
volume = {11},
number = {6},
month = {February},
issn = {2322-3081},
pages = {319--349},
numpages = {30},
keywords = {معنی شناسی شناختی، فضای درونداد، آمیختگی مفهوم، ساختار نوظهور، کتاب های درسی ابتدایی},
}
%0 Journal Article
%T خلق شخصیت نوظهور در متن زبانی با کمک آمیختگی مفهومی
%A نجفی, آزاده
%A پهلوان نژاد, محمدرضا
%A شریفی, شهلا
%J Language Related Research- جستارهای زبانی
%@ 2322-3081
%D 2021