اولین همایش بین المللی پژوهش های نوین در مطالعات مدیریت (سال: 1395 ) , 2016-11-17

عنوان : ( بررسی اثر ابعاد ارزش ویژه برند مواد غذایی بر ترجیح برند با نقش واسط ریسک فیزیکی درک شده و ارزش درک شده برند (مورد مطالعه: مشتریان فست فودهای سطح شهر مشهد) )

نویسندگان: مرجان کریمی طرقبه , علیرضا حدادیان , آذر کفاش پور ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف این تحقیق بررسی تاثیر ارزش ویژه برند فست فودهای موادغذایی بر ادراک مصرف کننده از ارزش مواد غذایی، ریسک فیزیکیموادغذایی و ترجیح برند می باشد. جامعه مورد بررسی مشتریان فستفودهای شهر مشهد می باشند. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمولکوکران برای حجم جامعه نامعلوم ۳۸۴ نفر تعیین گردید. برایتجزیه و تحلیل دادههای حاصل از توزیع پرسشنامه، از مدل یابیمعادلات ساختاری و نرم افزار آموس استفاده شد. نتایج حاصل از اینتحقیق نشان داد که آگاهی از برند رابطه معناداری با ارزش ادراک-شده و ریسک فیزیکی ادراکشده ندارد. ولی تصویر برند اثر منفی برریسک فیزیکی ادراکشده و اثر مثبتی بر ترجیح برند دارد. بعلاوه،نقش واسط ارزش درکشده برند مواد غذایی بین آگاهی از برند وترجیح برند و همچنین نقش واسط خطر فیزیکی درک شده برند وارزش درک شده برند بین آگاهی از برند و ترجیح برند رد شد. با اینحال، نقش واسط خطر فیزیکی درک شده برند و ارزش درک شدهبرند بین تصویر برند بواسطه و ترجیح برند تایید شد.

کلمات کلیدی

, ارزش درک شده برند, ارزش ویژه برند, ترجیح برند, ریسک فیزیکی درک شده