عنوان : ( بالندگی هیئت علمی به مثابه سازوکاری برای ارتقای کیفیت آموزش عالی )
نویسندگان: داود قرونه ء ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
یکی از مسائلی که همواره نظامهای آموزش عالی با آن دست به گریبان بوده و به ویژه در شرایط کنونی از اهمیت ویژهای برخوردار شده است، موضوع ارتقا و تضمین کیفیت خدمات آموزش عالی است. عوامل مختلفی در کیفیت آموزش عالی نقش دارند؛ اما اعضای هیئت علمی از مهمترین ارکان در این فرآیند هستند. این وظیفه مهم بر عهده دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است که با برنامهریزی نظاممند و منطقی در راستای رشد و بالندگی با ارزشترین منابع موجود خود یعنی اعضای هیئت علمی تلاش کنند. بالندگی )توسعه) هیئت علمی تحت تأثیر تغییر و تحولاتی که در آموزش عالی در حال وقوع است، از اهمیت ویژهای برخوردار گردیده است. بالندگی اعضای هیئت علمی در نتیجه فرآیند یادگیری آنها اتفاق میافتد و یادگیری نیز نتیجه کسب دانش جدید است. اگر اعضای هیئت علمی بخواهند کار حرفهای دانشوری را انجام بدهند، باید یک شبکه فراگیر از حمایتها برای آنها در طول فعالیت حرفهایشان در دسترس باشد. اهمیت این موضوع به گونهای است که بالندگی هیئت علمی به یک الزام برای رشد حرفهای تبدیل شده است.
کلمات کلیدی
, بالندگی هیئت علمی, کیفیت آموزش عالی, آموزش عالی.@inproceedings{paperid:1062948,
author = {قرونه ء, داود},
title = {بالندگی هیئت علمی به مثابه سازوکاری برای ارتقای کیفیت آموزش عالی},
booktitle = {یازدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی},
year = {2017},
location = {تبریز, ايران},
keywords = {بالندگی هیئت علمی، کیفیت آموزش عالی، آموزش عالی.},
}
%0 Conference Proceedings
%T بالندگی هیئت علمی به مثابه سازوکاری برای ارتقای کیفیت آموزش عالی
%A قرونه ء, داود
%J یازدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی
%D 2017