عنوان : ( بررسی نقش واسط رضایت شغلی در تأثیر مدیریت برند داخلی و لنگرهای شغلی بر تمایل به ماندن، مورد مطالعه: یک سازمان دولتی در شهر مشهد )
نویسندگان: فریبرز رحیم نیا , فرشته صادقی ,چکیده
از مهمترین موضوعات مطرح در مدیریت، ماندگاری و تمایل به ماندن در محلّ کار سازمانی است. سازمان ها هزینههای زیادی صرف جذب، آموزش و نگه داری نیروی انسانی متخصّص می کنند، ولی در صورت فراهم نبودن شرایط مناسب با مشکل ترک سازمانی مواجه خواهند شد و این نیروهای ارزشمند با سختی و یا نارضایتی سازمان خود را ترک می کنند. از این رو، هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مدیریت برند داخلی و لنگرهای شغلی بر تمایل به ماندن با متغیّر میانجی رضایت شغلی است. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوة جمع آوری داده ها، توصیفی- پیمایشی است. با روش نمونه گیری تصادفی ساده، 210 نفر از 466 نفر از کارشناسان سازمان مورد مطالعه، پرسشنامه را تکمیل کردند. تجزیه و تحلیل اطّلاعات نیز با روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و نرمافزار Amos انجام شده است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که معادلات ساختاری بهکارگرفته شده، مدل نظری قویای برای پیشبینی تمایل به ماندن از طریق مدیریت برند داخلی، لنگرهای شغلی و رضایت شغلی است. همچنین تأثیر معنی دار لنگرهای شغلی بر رضایت شغلی و تمایل به ماندن و تأثیر رضایت شغلی بر تمایل به ماندن و اثر میانجی رضایت شغلی در رابطة بین لنگرهای شغلی و تمایل به ماندن تأیید شده است، ولی تأثیرات مستقیم مدیریت برند داخلی بر رضایت شغلی و همچنین بر تمایل به ماندن تأیید نشده است.
کلمات کلیدی
, تمایل به ماندن, رضایت شغلی, لنگرهای شغلی, مدیریت برند داخلی@article{paperid:1063020,
author = {رحیم نیا , فریبرز and صادقی, فرشته},
title = {بررسی نقش واسط رضایت شغلی در تأثیر مدیریت برند داخلی و لنگرهای شغلی بر تمایل به ماندن، مورد مطالعه: یک سازمان دولتی در شهر مشهد},
journal = {تحقیقات بازاریابی نوین},
year = {2017},
volume = {6},
number = {4},
month = {March},
issn = {2228-7744},
pages = {67--88},
numpages = {21},
keywords = {تمایل به ماندن; رضایت شغلی; لنگرهای شغلی; مدیریت برند داخلی},
}
%0 Journal Article
%T بررسی نقش واسط رضایت شغلی در تأثیر مدیریت برند داخلی و لنگرهای شغلی بر تمایل به ماندن، مورد مطالعه: یک سازمان دولتی در شهر مشهد
%A رحیم نیا , فریبرز
%A صادقی, فرشته
%J تحقیقات بازاریابی نوین
%@ 2228-7744
%D 2017