نهمین همایش ملی انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران , 2017-09-07

عنوان : ( زمین¬شناسی و کانی¬شناسی رگه¬های کانه¬دارِ کانسارهای سرب و روی با میزبان کربناته منطقه روچون- مزار(جنوب بافت، استان کرمان) )

نویسندگان: مهدی قربانی ده نوی , آزاده ملکزاده شفارودی , محمدحسن کریم پور ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

کانسارهای سرب و روی ناحیه روچون- مزار در استان کرمان و جنوب شرق ایران، در زون سنندج-سیرجان جنوبی از کمربند کوهزایی زاگرس واقع شده¬اند. این کانسارها درون سنگ میزبان کربناته دگرگون شده (مرمر) به صورت چینه کران حادث شده و ویژگی¬های کم و بیش مشابهی دارند. کانسنگ¬های اصلی این کانسارها به صورت رگه¬ای در سطوح گسلی و شکستگی¬های بزرگ و به اشکال پرکننده فضای خالی و جانشینی در سنگ میزبان تشکیل شده است. بر پایه مطالعات کانه¬نگاری و پراش اشعه ایکس، اسفالریت، گالن و پیریت کانی¬های سولفیدی اصلی کانسنگ را تشکیل می-دهند و در برخی نمونه¬ها به میزان ناچیزی کالکوپیریت نیز دیده می¬شود. سولفیدهای دانه¬ریز با اشکال توده¬ای، نواری، چین¬خورده، جانشینی، برشی و بطور واضح پس از دگرگونی تشکیل شده¬اند. کانسنگ¬ سولفیدی در شرایط سطحی بطور فزاینده¬ای به کانسنگ غیرسولفید تبدیل شده است. مهمترین کانی¬های غیرسولفیدی نمونه¬های معدنی شامل سروزیت، همی¬مورفیت، اسمیت¬زونیت، هیدروزینسیت و آنگلزیت است. کلسیت، کوارتز، دولومیت، کانی¬های رسی مهمترین کانی¬های باطله همراه ماده معدنی می¬باشند.

کلمات کلیدی

, روچون- مزار, سرب و روی, کانی¬شناسی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1064246,
author = {قربانی ده نوی, مهدی and ملکزاده شفارودی, آزاده and کریم پور, محمدحسن},
title = {زمین¬شناسی و کانی¬شناسی رگه¬های کانه¬دارِ کانسارهای سرب و روی با میزبان کربناته منطقه روچون- مزار(جنوب بافت، استان کرمان)},
booktitle = {نهمین همایش ملی انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران},
year = {2017},
location = {بیرجند, ايران},
keywords = {روچون- مزار، سرب و روی، کانی¬شناسی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T زمین¬شناسی و کانی¬شناسی رگه¬های کانه¬دارِ کانسارهای سرب و روی با میزبان کربناته منطقه روچون- مزار(جنوب بافت، استان کرمان)
%A قربانی ده نوی, مهدی
%A ملکزاده شفارودی, آزاده
%A کریم پور, محمدحسن
%J نهمین همایش ملی انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران
%D 2017

[Download]