25 امین کنفرانس سالانه بین المللی مهندسی مکانیک ایران , 2017-05-02

عنوان : ( بررسی عددی جریان خون غیر نیوتونی در دو گرفتگی پیدرپی شریانی بعد از قوس آئورت با استفاده از نرمافزار اپنفوم (OpenFoam) )

نویسندگان: حسام شیردل , محسن کهرم , حمید نیازمند ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

دو گرفتگی پیدرپی بعد از خم ۱۸۰ درجه شریان آئورت یا همان قوس آئورت به صورت سه بعدی مدل شده است. در نواحی انحنای آئورت و بعد از آن به دلیل تغییرات تنش برشی احتمال بوجود آمدن تصلب شریان بیشتر می شود که بوجود آمدن گرفتگی مجددا باعث تغییرات الگوی جریان شده و بروز گرفتگیهای بعدی را سبب میشود. شریان آئورت به عنوان مهمترین شریان خونی سیستم گردش خون انسان از اهمیت زیادی در مدلسازی های عددی و مطالعات تجربی جریان خون برخوردار است. در مطالعه حاضر با فرض آرام و پایا بودن جریان و غیر نیوتونی و غیر قابل تراکم بودن خون و استفاده از الگوریتم عددی سیمپل جهت کوپل کردن سرعت و فشار، میدان های سرعت و فشار، مقادیر تنش برشی و خطوط جریان به دست آمده است. نتایج به دست آمده تغییرات بوجود آمده در الگوی جریان که توسط گرفتگی ها به شریان تحمیل میشود را به خوبی نشان میدهد.

کلمات کلیدی

, جریان خون, غیر نیوتونی, گرفتگی شریانی, قوس آئورت
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1064614,
author = {شیردل, حسام and کهرم, محسن and نیازمند, حمید},
title = {بررسی عددی جریان خون غیر نیوتونی در دو گرفتگی پیدرپی شریانی بعد از قوس آئورت با استفاده از نرمافزار اپنفوم (OpenFoam)},
booktitle = {25 امین کنفرانس سالانه بین المللی مهندسی مکانیک ایران},
year = {2017},
location = {تهران, ايران},
keywords = {جریان خون-غیر نیوتونی-گرفتگی شریانی-قوس آئورت},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی عددی جریان خون غیر نیوتونی در دو گرفتگی پیدرپی شریانی بعد از قوس آئورت با استفاده از نرمافزار اپنفوم (OpenFoam)
%A شیردل, حسام
%A کهرم, محسن
%A نیازمند, حمید
%J 25 امین کنفرانس سالانه بین المللی مهندسی مکانیک ایران
%D 2017

[Download]