عنوان : ( طراحی مدل پویای عوامل اثر گذار بر زمان فرآیند توسعه محصول جدید در شرکتهای دانشبنیان )
نویسندگان: ندا عطارمقدم , علیرضا خوراکیان , امیر محمد فکور ثقیه ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
امروزه محیط کسب و کار با توجه به تغییرات سریع در نیازها و انتظارات مشتریان، افزایش نرخ ظهور تکنولوژیهای جدید، چرخه عمر کوتاهتر محصولات و افزایش تنوع محصولات، به طور مداوم در حال تغییر است. بنابراین، تغییر محیط کسب و کار مهمترین محرک برای یک شرکت است که به طور موفقیت آمیز از طریق معرفی محصولات جدید و نوآورانه، با سایر شرکتها به رقابت پرداخته و مزیت رقابتی خود را حفظ نماید. در دنیای پر از تغییر و تحول امروزی مشتریان به دنبال محصولاتی منطیق با نیازها و خواستههای خود هستند و شرکتهایی موفق خواهند بود که محصولات خود را سریعتر از رقبا وارد بازار نمایند. لذا در این تحقیق با بهرهگیری از مبانی نظری به شناسایی مهمترین عوامل اثرگذار بر زمان توسعه محصول جدید پرداخته شد و ضمن شناسایی به طراحی مدل پویای آن اقدام گردید. در این راستا مشخص گردید بهبود عواملی مانند کیفیت اجرای فرآیند توسعه محصول جدید، پیشبینی صحیح بازار، بهرهوری تیم توسعه و اشتراک دانش میتواند زمان فرآیند توسعه را بهبود دهد. بهبود زمان توسعه به شرکت کمک نموده تا از فرصتهای موجود در بازار استفاده نماید و سود خود را افزایش دهد. افزایش سودآوری شرکت میتواند ظرفیت شرکت را در زمینهی توسعه محصول جدید افزایش دهد.
کلمات کلیدی
, توسعه محصول جدید, پویایی سیستم, دانش بنیان@inproceedings{paperid:1065257,
author = {عطارمقدم, ندا and خوراکیان, علیرضا and فکور ثقیه, امیر محمد},
title = { طراحی مدل پویای عوامل اثر گذار بر زمان فرآیند توسعه محصول جدید در شرکتهای دانشبنیان},
booktitle = {سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری},
year = {2017},
location = {ايران},
keywords = {توسعه محصول جدید، پویایی سیستم، دانش بنیان},
}
%0 Conference Proceedings
%T طراحی مدل پویای عوامل اثر گذار بر زمان فرآیند توسعه محصول جدید در شرکتهای دانشبنیان
%A عطارمقدم, ندا
%A خوراکیان, علیرضا
%A فکور ثقیه, امیر محمد
%J سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری
%D 2017