کنفرانس جامع علوم مدیریت و حسابداری , 2017-03-05

عنوان : ( بررسی تاثیر بازاریابی رابطه ای بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی تعهد مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان بانک سامان مشهد) )

نویسندگان: مژگان حسن زاده , مجتبی پورسلیمی , علیرضا خوراکیان ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در عصر مشتری مداری که مشتریان به عنوان منبع اصلی سودآوری شرکتها مطرح میشوند، رقابت بر سر دستیابی به مشتریان خوب، بسیار شدید و کاملاً ماهرانه شده است. در نتیجه، بازاریابی رابطه ای به عنوان علم و هنر کسب وکار نوین در شرایط رقابتی امروز جایگاه متمایز و ویژه ای کسب نموده است، چرا که همواره این امکان وجود دارد که مشتریان سودآور یک شرکت توسط رقیبان جذب شوند. لذا، در دوره کنونی شرکتها باید بیش از پیش به حفظ و نگهداری مشتریان فعلی و ایجاد رابطه بلندمدت و سودآور با آنها تاکید نمایند. از طرفی جهانی شدن، مستلزم آگاهی است و آگاهی جز از طریق مطالعه و پژوهش مستمر حاصل نمی گردد. با یک برنامه ریزی درست و موشکافانه به این نتیجه دست خواهیم یافت که یکی از اساسی ترین مقولاتی که نیازمند پژوهش است، مقوله بانک و خدمات بانکداری است که نتایج آن وفاداری و عدم وفاداری مشتریان بانکی را به همراه دارد. مساله بانکداری به عنوان بازوی مالی دولت در تجهیز منابع، زمینه های مساعدتری را جهت توسعه اقتصادی فراهم می آورند. همچنین وجود رقابت در بین موسسات و بنگاهها برای کسب سهم بیشتر از بازار و تلاش مشتریان برای رسیدن به رضایتمندی بیشتر موجب شده است که هم بنگاهها به دنبال کسب موقعیت ممتاز در بازار باشند و هم مشتریان در پی یافتن سرنخ هایی برای رسیدن به بهترین تامین کنندگان باشند.

کلمات کلیدی

, بازاریابی رابطه ای, وفاداری مشتریان, تعهد مشتریان, بانک های خصوصی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1065283,
author = {حسن زاده, مژگان and پورسلیمی, مجتبی and خوراکیان, علیرضا},
title = {بررسی تاثیر بازاریابی رابطه ای بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی تعهد مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان بانک سامان مشهد)},
booktitle = {کنفرانس جامع علوم مدیریت و حسابداری},
year = {2017},
location = {ايران},
keywords = {بازاریابی رابطه ای، وفاداری مشتریان، تعهد مشتریان، بانک های خصوصی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی تاثیر بازاریابی رابطه ای بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی تعهد مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان بانک سامان مشهد)
%A حسن زاده, مژگان
%A پورسلیمی, مجتبی
%A خوراکیان, علیرضا
%J کنفرانس جامع علوم مدیریت و حسابداری
%D 2017

[Download]