عنوان : ( اختلاف سرعت برای طراحی سازگار: مطالعه موردی خراسان شمالی )
نویسندگان: عارف دلارامی , ابوالفضل محمدزاده مقدم , ابوالحسن قطبی راوندی , محمد مشتری , علی پرتونیا , نصرت تقی زاده طبری ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
مهم¬ترین عاملی که بر سرویس¬دهی،ایمنی و سرعت عملکردی وسایل نقلیه در جاده¬های برون شهری اثر گذار است، طرح هندسی می¬باشد.سازگاری راه¬های طراحی شده و انتظارات انسانی که در قالب سرعت عملکردی ظاهر می¬شود، یکی از عوامل مهم برای کاهش خطای انسانی و در پی آن کاهش تصادفات می¬باشد. سرعت به عنوان اصلیترین عامل خطرساز در حوادث ترافیکی راهها شناخته شده است. سرعت خودرو هم خطر تصادف را افزایش داده و هم شدت جراحات را بیشتر میکند، بهطوری که 30 تا 50 درصد علل مرگ ناشی از حوادث ترافیکی به سرعت خودروها مربوط میشود. در سال¬های اخیر مطالعه¬های زیادی درباره¬ی نحوه انتخاب سرعت توسط رانندگان براساس عوامل مختلفی نظیر طرح هندسی، شرایط جوی و دیگر عوامل شده است که هرچه این عوامل بیشتر شناسایی شوند، به طراحان برای رسیدن به طراحی مناسب کمک به¬سزایی می¬نمایند. در این تحقیق سعی شده با به دست آوردن سرعت عملکردی توسط مطالعات میدانی و به دست آوردن سرعت طراحی با توجه به پارامترهای طراحی شده و مقایسه این دو، عوامل تاثیر گذار در اختلاف این دو سرعت شناسایی و در آخر مدلی رگرسیونی برای پیش بینی اختلاف سرعت¬ها ارائه شده¬است.
کلمات کلیدی
, راه دوخطه, مدلسازی, سرعت عملکردی, سرعت طرح, راه برونشهری@inproceedings{paperid:1065319,
author = {دلارامی, عارف and محمدزاده مقدم, ابوالفضل and ابوالحسن قطبی راوندی and محمد مشتری and علی پرتونیا and نصرت تقی زاده طبری},
title = {اختلاف سرعت برای طراحی سازگار: مطالعه موردی خراسان شمالی},
booktitle = {اولین کنفرانس ملی مهندسی راه و ترابری دانشگاه گیلان},
year = {2017},
location = {رشت, ايران},
keywords = {راه دوخطه، مدلسازی، سرعت عملکردی، سرعت طرح، راه برونشهری},
}
%0 Conference Proceedings
%T اختلاف سرعت برای طراحی سازگار: مطالعه موردی خراسان شمالی
%A دلارامی, عارف
%A محمدزاده مقدم, ابوالفضل
%A ابوالحسن قطبی راوندی
%A محمد مشتری
%A علی پرتونیا
%A نصرت تقی زاده طبری
%J اولین کنفرانس ملی مهندسی راه و ترابری دانشگاه گیلان
%D 2017