پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (2), شماره (26), سال (2017-7) , صفحات (1-16)

عنوان : ( طراحی الگوی برنامه درسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی براساس الگوی اَکِر )

نویسندگان: علی اکبر عجم , حسین جعفری ثانی , محمد اکبری بورنگ ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی چگونگی استفاده از رویکرد آموزش ترکیبی در طراحی برنامه¬درسی نظام آموزش عالی ایران بوده است. برای ارائه الگوی طراحی برنامه درسی آموزش ترکیبی از روش پژوهش داده بنیاد استفاده شده است. هدف روش پژوهش داده بنیاد خلق و نقد طرحواره‌های مفهومی است که ماهیت بنیادی و ساختار پدیده‌ها و فرایندهای برنامه درسی را قابل فهم کنند. بنابراین، پس از تبیین مبانی نظری و دیدگاه صاحب‌نظران درباره طراحی برنامه درسی آموزش ترکیبی و نظریه یادگیری سازنده گرایی اجتماعی، مفاهیم و مؤلفه‌های اساسی یا همان منطق طراحی برنامه درسی شناسایی شد و در نهایت، ویژگی‌های عناصر برنامه درسی بر اساس منطق برنامه درسی، ارائه شده است. در زمینه طراحی الگوی طراحی برنامه درسی در نظام آموزش عالی، منطق طراحی برنامه درسی با در‌نظر‌گرفتن کانون تمرکز رویکرد آموزش ترکیبی و شاخصه‌های نظریه یادگیری سازنده‌‍‌گرایی اجتماعی، ارائه شده است، بر اساس دلالت‌های مورد نظر در زمینه منطق طراحی برنامه درسی، ویژگی‌های عناصر برنامه درسی مبتنی بر آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی استخراج شد و در نهایت اعتبار الگوی مذکور توسط متخصصان و صاحبنظران بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت.

کلمات کلیدی

, آموزش ترکیبی, آموزش عالی, طراحی برنامه درسی, سازنده‌گرایی اجتماعی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1065441,
author = {علی اکبر عجم and جعفری ثانی, حسین and محمد اکبری بورنگ},
title = {طراحی الگوی برنامه درسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی براساس الگوی اَکِر},
journal = {پژوهش در برنامه ریزی درسی},
year = {2017},
volume = {2},
number = {26},
month = {July},
issn = {2676-3281},
pages = {1--16},
numpages = {15},
keywords = {آموزش ترکیبی، آموزش عالی، طراحی برنامه درسی، سازنده‌گرایی اجتماعی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T طراحی الگوی برنامه درسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی براساس الگوی اَکِر
%A علی اکبر عجم
%A جعفری ثانی, حسین
%A محمد اکبری بورنگ
%J پژوهش در برنامه ریزی درسی
%@ 2676-3281
%D 2017

[Download]