رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی, دوره (5), شماره (19), سال (2018-3) , صفحات (53-66)

عنوان : ( تداعیات برند و هویت برند با تأکید بر نقش میانجیگری رفتار شهروندی برند در میان کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و ارائه مدل ساختاری ارتقاء ارزش ویژه برند )

نویسندگان: سیدمرتضی عظیم زاده , سیدمحمدجواد رضوی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف از این مطالعه ارائه مدل ساختاری توسعه ارزش ویژه برند بر اساس تداعیات برند و هویت برند با تأکید بر نقش میانجیگری رفتار شهروندی برند بود؛ که از دیدگاه کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی موردبررسی قرار گرفت. این پژوهش از نوع کاربردی و به شیوه پیمایشی اجرا گردید. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه¬های محقق ساخته تداعیات برند و رفتار شهروندی برند و پرسشنامه¬های استاندارد هویت برند و ارزش ویژه برند بود؛ که پایایی پرسش-نامه¬ها به ترتیب 85/0، 82/0، 79/0 و 81/0 برآورد گردید. با استناد به اطلاعات کارگزینی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، در سال 1395 جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 123 نفر بود. حجم نمونه نیز به همین تعداد در نظر گرفته شد. برای آزمون مدل مفهومی پژوهش از مدل¬سازی معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی استفاده‌شد. یافته¬های حاصل از تحلیل داده¬ها نشان داد تداعیات برند بر ارزش ویژه برند و رفتار شهروندی برند تأثیر معناداری داشت؛ همچنین هویت برند بر ارزش ویژه برند و رفتار شهروندی برند تأثیر معناداری داشت؛ بنابراین توجه به حفظ و توسعه هویت برند و ایجاد تداعیات برند مطلوب در ذهن کارکنان عاملی مؤثر در ارتقاء ارزش ویژه برند سازمان¬ بود.

کلمات کلیدی

, ارزش ویژه برند, تداعیات, ورزش, هویت برند.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1065492,
author = {عظیم زاده, سیدمرتضی and رضوی, سیدمحمدجواد},
title = {تداعیات برند و هویت برند با تأکید بر نقش میانجیگری رفتار شهروندی برند در میان کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و ارائه مدل ساختاری ارتقاء ارزش ویژه برند},
journal = {رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی},
year = {2018},
volume = {5},
number = {19},
month = {March},
issn = {2423-3293},
pages = {53--66},
numpages = {13},
keywords = {ارزش ویژه برند، تداعیات، ورزش، هویت برند.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T تداعیات برند و هویت برند با تأکید بر نقش میانجیگری رفتار شهروندی برند در میان کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و ارائه مدل ساختاری ارتقاء ارزش ویژه برند
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%A رضوی, سیدمحمدجواد
%J رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
%@ 2423-3293
%D 2018

[Download]