عنوان : ( مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری-دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی )
نویسندگان: سیده مریم مشیریان فراحی , هانیه ظریف گلباریزدی , سیدامیر امین یزدی ,چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری با کودکان عادی میباشد. روش پژوهش پس رویداری و جامعه آماری شامل دانشآموزان پسر مبتلا به اختلالات یادگیری و عادی در مقطع دبستان شهر مشهد بود، که بهوسیله نمونه در دسترس 15 نفر کودک مبتلا و20 نفر کودک عادی انتخاب شد.ابزارها شامل آزمون کرسی رایانهای وآزمون تعقیب دایره چرخان رایانهای است. داده ها با روش آزمون T دو جامعه مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تحلیل دادهها نشان داد بین میانگین نمرات دانشآموزان مبتلا به اختلال و همتایان عادی آنان در آزمون کرسی و تعقیب دایره چرخان تفاوت معنیداری وجود دارد؛به طوری که توجه دیداری – فضایی و چالاکی مهارت دیداری – دستی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ضعیف تر از کودکان عادی است. این مشکلات باید در افراد مبتلا به اختلالات یادگیری مد نظر باشد و هدف مداخله قرار گیرد.
کلمات کلیدی
, توجه دیداری _ فضایی, چالاکی دیداری_ دستی, اختلالات یادگیری@article{paperid:1065521,
author = {مشیریان فراحی, سیده مریم and ظریف گلباریزدی, هانیه and امین یزدی, سیدامیر},
title = {مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری-دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی},
journal = {روانشناسی شناختی},
year = {2016},
volume = {4},
number = {3},
month = {December},
issn = {2345-5780},
pages = {26--35},
numpages = {9},
keywords = {توجه دیداری _ فضایی، چالاکی دیداری_ دستی، اختلالات یادگیری},
}
%0 Journal Article
%T مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری-دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی
%A مشیریان فراحی, سیده مریم
%A ظریف گلباریزدی, هانیه
%A امین یزدی, سیدامیر
%J روانشناسی شناختی
%@ 2345-5780
%D 2016