روانشناسی شناختی, دوره (4), شماره (3), سال (2016-12) , صفحات (26-35)

عنوان : ( مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری-دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی )

نویسندگان: سیده مریم مشیریان فراحی , هانیه ظریف گلباریزدی , سیدامیر امین یزدی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری با کودکان عادی می­باشد. روش پژوهش پس رویداری و جامعه آماری شامل دانش­آموزان پسر مبتلا به اختلالات یادگیری و عادی در مقطع دبستان شهر مشهد بود، که به­وسیله نمونه در دسترس 15 نفر کودک مبتلا و20 نفر کودک عادی انتخاب شد.ابزارها شامل آزمون کرسی رایانه­ای وآزمون تعقیب دایره چرخان رایانه­ای است. داده ها با روش آزمون T دو جامعه مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تحلیل داده­ها نشان داد بین میانگین­ نمرات دانش­آموزان مبتلا به اختلال و همتایان عادی آنان در آزمون کرسی و تعقیب دایره چرخان تفاوت معنی­داری وجود دارد؛به طوری که توجه دیداری – فضایی و چالاکی مهارت دیداری – دستی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ضعیف ­تر از کودکان عادی است. این مشکلات باید در افراد مبتلا به اختلالات یادگیری مد نظر باشد و هدف مداخله قرار گیرد.

کلمات کلیدی

, توجه دیداری _ فضایی, چالاکی دیداری_ دستی, اختلالات یادگیری
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1065521,
author = {مشیریان فراحی, سیده مریم and ظریف گلباریزدی, هانیه and امین یزدی, سیدامیر},
title = {مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری-دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی},
journal = {روانشناسی شناختی},
year = {2016},
volume = {4},
number = {3},
month = {December},
issn = {2345-5780},
pages = {26--35},
numpages = {9},
keywords = {توجه دیداری _ فضایی، چالاکی دیداری_ دستی، اختلالات یادگیری},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری-دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی
%A مشیریان فراحی, سیده مریم
%A ظریف گلباریزدی, هانیه
%A امین یزدی, سیدامیر
%J روانشناسی شناختی
%@ 2345-5780
%D 2016

[Download]