کنفرانس ملی رویکردهای نوین علوم انسانی در قرن 21 , 2017-12-07

عنوان : ( کارآفرینی آموزشی؛ رویکردی نوین در رشته علوم تربیتی )

نویسندگان: داود قرونه ء , فاطمه ثنایی پور ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

طی سال‌های اخیر اهمیت کارآفرینی به عنوان موتور محرکه اقتصاد جوامع شناخته شده است و فرآیند کارآفرینی در رشته‌های علمی مختلف مورد مطالعه و تبیین قرار گرفته است. در رشته‌های علوم رفتاری و به‌طور خاص علوم تربیتی نیز کارآفرینی وارد شده است و در کشور ما نیز به دلایل متعدد و از جمله بیکاری دانش‌آموختگان، لزوم توسعه کمی و کیفی آموزش، و ارتقای کیفیت آموزش، کارآفرینی آموزشی به یک الزام تبدیل شده است. کارآفرینی آموزشی در واقع همان فرآیند راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوآورانه آموزشی است که طی آن ضمن شناسایی و امکان‌سنجی فرصت‌ها و پذیرش ریسک، یک محصول یا خدمت آموزشی جدید ارائه می‌گردد. در این مقاله ضمن مفهوم‌شناسی کارآفرینی آموزشی، به ضرورت و اهمیت آن در اقتصاد دانش‌بنیان جدید پرداخته شده است و در پایان ویژگی‌های یک سازمان آموزشی کارآفرین توضیح داده شده است.

کلمات کلیدی

, کارآفرینی, آموزش, کسب‌وکار آموزشی, کارآفرینی آموزشی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1066157,
author = {قرونه ء, داود and فاطمه ثنایی پور},
title = {کارآفرینی آموزشی؛ رویکردی نوین در رشته علوم تربیتی},
booktitle = {کنفرانس ملی رویکردهای نوین علوم انسانی در قرن 21},
year = {2017},
location = {رشت, ايران},
keywords = {کارآفرینی، آموزش، کسب‌وکار آموزشی، کارآفرینی آموزشی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T کارآفرینی آموزشی؛ رویکردی نوین در رشته علوم تربیتی
%A قرونه ء, داود
%A فاطمه ثنایی پور
%J کنفرانس ملی رویکردهای نوین علوم انسانی در قرن 21
%D 2017

[Download]