عنوان : ( کارآفرینی آموزشی؛ رویکردی نوین در رشته علوم تربیتی )
نویسندگان: داود قرونه ء , فاطمه ثنایی پور ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
طی سالهای اخیر اهمیت کارآفرینی به عنوان موتور محرکه اقتصاد جوامع شناخته شده است و فرآیند کارآفرینی در رشتههای علمی مختلف مورد مطالعه و تبیین قرار گرفته است. در رشتههای علوم رفتاری و بهطور خاص علوم تربیتی نیز کارآفرینی وارد شده است و در کشور ما نیز به دلایل متعدد و از جمله بیکاری دانشآموختگان، لزوم توسعه کمی و کیفی آموزش، و ارتقای کیفیت آموزش، کارآفرینی آموزشی به یک الزام تبدیل شده است. کارآفرینی آموزشی در واقع همان فرآیند راهاندازی یک کسبوکار نوآورانه آموزشی است که طی آن ضمن شناسایی و امکانسنجی فرصتها و پذیرش ریسک، یک محصول یا خدمت آموزشی جدید ارائه میگردد. در این مقاله ضمن مفهومشناسی کارآفرینی آموزشی، به ضرورت و اهمیت آن در اقتصاد دانشبنیان جدید پرداخته شده است و در پایان ویژگیهای یک سازمان آموزشی کارآفرین توضیح داده شده است.
کلمات کلیدی
, کارآفرینی, آموزش, کسبوکار آموزشی, کارآفرینی آموزشی@inproceedings{paperid:1066157,
author = {قرونه ء, داود and فاطمه ثنایی پور},
title = {کارآفرینی آموزشی؛ رویکردی نوین در رشته علوم تربیتی},
booktitle = {کنفرانس ملی رویکردهای نوین علوم انسانی در قرن 21},
year = {2017},
location = {رشت, ايران},
keywords = {کارآفرینی، آموزش، کسبوکار آموزشی، کارآفرینی آموزشی},
}
%0 Conference Proceedings
%T کارآفرینی آموزشی؛ رویکردی نوین در رشته علوم تربیتی
%A قرونه ء, داود
%A فاطمه ثنایی پور
%J کنفرانس ملی رویکردهای نوین علوم انسانی در قرن 21
%D 2017