رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی, دوره (4), شماره (15), سال (2017-2) , صفحات (93-104)

عنوان : ( ارائه مدل تأثیر تبلیغ توصیه ای و وفاداری به برند با نقش میانجیگری رفتار شهروندی برند بر ارزش ویژه برند اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی )

نویسندگان: سیدمحمدجواد رضوی , سیدمرتضی عظیم زاده ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف از این مطالعه ارائه مدلی جهت ارزیابی ارتقاء ارزش ویژه برند بر اساس تبلیغ توصیه¬ای و وفاداری به برند با تأکید بر نقش میانجیگری رفتار شهروندی برند بود. با استناد به اطلاعات کارگزینی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، در سال 1394 جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 123 نفر از کارکنان بود. حجم نمونه نیز به همین تعداد در نظر گرفته شد. این پژوهش از نوع کاربردی و به شیوه پیمایشی اجرا گردید. ابزار اندازه‌گیری آزمودنی‌ها پرسشنامه¬های محقق ساخته تبلیغ توصیه¬ای، وفاداری برند و رفتار شهروندی برند و پرسشنامه¬ استاندارد ارزش ویژه برند بود که پایایی پرسش¬نامه¬ها به ترتیب 84/0، 79/0، 82/0 و 80/0 برآورد گردید. برای آزمون مدل مفهومی پژوهش از مدل¬سازی معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم‌افزار آماری AMOS استفاده‌شده است. یافته¬های حاصل از تحلیل داده¬ها نشان داد تبلیغ توصیه¬ای برند بر ارزش ویژه برند، تبلیغ توصیه¬ای برند بر رفتار شهروندی برند تأثیر معناداری ندارند؛ درصورتی‌که وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند و وفاداری به برند بر رفتار شهروندی برند تأثیر معناداری دارند. به نظر می¬رسد شیوه تبلیغ، رفتار و وفاداری کارکنان نسبت به برند سازمان عاملی مؤثر در ارتقاء ارزش ویژه برند سازمان¬ می¬باشد.

کلمات کلیدی

, برند, تبلیغ توصیه¬ای, رفتار شهروندی, ورزش, وفاداری.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1066358,
author = {رضوی, سیدمحمدجواد and عظیم زاده, سیدمرتضی},
title = {ارائه مدل تأثیر تبلیغ توصیه ای و وفاداری به برند با نقش میانجیگری رفتار شهروندی برند بر ارزش ویژه برند اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی},
journal = {رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی},
year = {2017},
volume = {4},
number = {15},
month = {February},
issn = {2423-3293},
pages = {93--104},
numpages = {11},
keywords = {برند، تبلیغ توصیه¬ای، رفتار شهروندی، ورزش، وفاداری.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T ارائه مدل تأثیر تبلیغ توصیه ای و وفاداری به برند با نقش میانجیگری رفتار شهروندی برند بر ارزش ویژه برند اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی
%A رضوی, سیدمحمدجواد
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%J رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
%@ 2423-3293
%D 2017

[Download]