جغرافیا و توسعه فضای شهری, دوره (4), شماره (1), سال (2017-9) , صفحات (57-75)
عنوان : ( تحلیل تأثیر تصویر مقصد بر وفاداری گردشگران (مطالعۀ موردی: شهر تبریز) )
نویسندگان: امید علی خوارزمی , لیلی ابراهیمی ,فایل:
Full Text

چکیده
هدف از این مطالعه آزمون یک مدل نظری از تصویر مقصد و ارائه یک رویکرد یکپارچه بر ادراک وفاداری به مقصد با بررسی نظری و شواهد تجربی در روابط علت و معلولی میان اجزاء تصویر، تصویر کلی و وفاداری به مقصد است. مدل پژوهش با پنج فرضیه ارائه شده است. داده¬های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه گردآوری شد، حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه آماری نامشخص برابر 384 نفر برآورد گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری(SEM) و با نرم-افزارهای SPSS و SmartPLS انجام شد. نتایج نشان داد که تصاویر منحصربه¬فرد، شناختی و عاطفی بترتیب تاثیر مثبتی بر تصویر کلی دارند. همچنین تصویر کلی بعنوان واسطه بین انواع تصویر و وفاداری به مقصد عمل می کند و تاثیر مثبت بر تمایل به بازدید و توصیه مقصد داشته است.