عنوان : ( اثربخشی امواج آهسته مغزی در بهبود مهارتهای شنیداری و کارکردهای اجرایی دانش آموزان نابینا )
نویسندگان: سکینه سلطانی کوهبنانی , محمد حسین سلطانی کوهبنانی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف این پژوهش بررسی اثربخشی روشهای امواج آهسته مغزی بر بهبود مهارتهای شنیداری و کودکان نابینا است. پژوهش به صورت نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون و پس آزمون است. جامعه پژوهش کودکان کودکان نابینا کلاسهای چهارم تا ششم پسردبستانی شهر مشهد سال 96- 95 بودند .روش نمونه گیری به صورت در دسترس است دانش آموزانی که به مدارس نابینا مشغول به تحصیل بودند 20 دانش آموز نابینا که با توجه به سن، جنسیت، هوش و نمره مهارتهای شنیداری (ملایری،1383) و کارکردهای اجرایی(کولیج،2000) همتاسازی شدند. به شیوه تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل انتخاب شدند. مهارتهای شنیداری هر دو گروه مورد ارزیابی قرار گرفت. گروه آزمایش تحت روشهای امواج آهسته مغزی قرار گرفتند که 12 جلسه درمانی طی سه ماه بود. دادههای پژوهش با استفاده از آزمون t تحلیل شد. نتایج نشان داد که امواج آهسته مغزی در افزایش مهارتهای شنیداری و کارکردهای اجرایی کودکان نابینا اثر داشت. روشهای امواج آهسته مغزی موجب افزایش مهارتهای شنیداری و کارکردهای اجرایی دانش آموزان نابینا میشود.
کلمات کلیدی
, روشهای امواج آهسته مغزی , مهارتهای شنیداری, نابینا@inproceedings{paperid:1067063,
author = {سلطانی کوهبنانی, سکینه and محمد حسین سلطانی کوهبنانی},
title = {اثربخشی امواج آهسته مغزی در بهبود مهارتهای شنیداری و کارکردهای اجرایی دانش آموزان نابینا},
booktitle = {ششمین همایش بین المللی انجمن روانشناسی بالینی},
year = {2017},
location = {تهران, ايران},
keywords = {روشهای امواج آهسته مغزی ، مهارتهای شنیداری، نابینا},
}
%0 Conference Proceedings
%T اثربخشی امواج آهسته مغزی در بهبود مهارتهای شنیداری و کارکردهای اجرایی دانش آموزان نابینا
%A سلطانی کوهبنانی, سکینه
%A محمد حسین سلطانی کوهبنانی
%J ششمین همایش بین المللی انجمن روانشناسی بالینی
%D 2017