سومین کنگره بین المللی افق های جدید معماری و شهرسازی , 2017-01-04

عنوان : ( بررسی مولفه پایداری اقتصادی در طراحی معماری ساختمان های بلند مرتبه اداری در کشورهای درحال توسعه (مطالعه موردی: چهار ساختمان اداری بلند مرتبه در حوزه خاورمیانه) )

نویسندگان: یاسمین سلطانیان , محمود فیض آبادی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

امروزه رشد روزافزون جمعیت، استفاده بی رویه از منابع و آلدوگی های محیط زیست، افکار عمومی را به سمت پایداری وتوسعه پایدار سوق داده است. با توجه به اینکه ساختمان ها در حدود 50% از انرژی تولیدی را مصرف می کنند. در این راه کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها به عنوان مصرف کنندگان عظیم انرژی بسیار حایز اهمیت می باشد. همچنین امروزه به دلیل افزایش قیمت زمین، افزایش جمعیت و مسایل مرتبط با حمل و نقل ساخت ساختمان های بلند مرتبه در مناطق مختلف دنیا اعم از ایران در حال افزایش می باشد. در این ساختمان ها منابع و مصالح بسیاری مصرف می شود و تاثیرات زیادی بر محیط زیست وارد می گردد. در نتیجه توجه به اصول طراحی پایدار در این نوع از ساختمان ها بسیار حایز اهمیت می باشد. از طرفی با اینکه نتایج بحران های امروزی به خوبی شناسایی شده اند ولی راه حل های پیشنهاد شده در حوزه معماری پایدار، کمی ناقص وناکارآمد می باشند. زیرا با وجود ارایه راه حل هایی در جهت رفع مشکلات محیطی، توجه به مولفه های اقتصادی بسیار کمرنگتر می باشد. از این رو در این پژوهش با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و رویکردی توصیفی سعی در بررسی اصول معماری پایدار با توجه به مولفه های اقتصادی و بررسی این عوامل در نمونه های موردی انتخاب شده از ساختمان های بلند مرتبه اداری در حوزه کشورهای درحال توسعه و به طور خاص خاورمیانه می باشد. از برآیند این بررسی ها می توان راهکارهایی را در راستای تحقق پایدار اقتصادی جهت طراحی ساختمان های بلند مرتبه در ایران پیشنهاد داد.

کلمات کلیدی

, توسعه پایدار, پایداری اقتصادی, طراحی پایدار, ساختمان بلند مرتبه اداری, کشورهای درحال توسعه
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1067138,
author = {سلطانیان, یاسمین and فیض آبادی, محمود},
title = {بررسی مولفه پایداری اقتصادی در طراحی معماری ساختمان های بلند مرتبه اداری در کشورهای درحال توسعه (مطالعه موردی: چهار ساختمان اداری بلند مرتبه در حوزه خاورمیانه)},
booktitle = {سومین کنگره بین المللی افق های جدید معماری و شهرسازی},
year = {2017},
location = {تهران, ايران},
keywords = {توسعه پایدار، پایداری اقتصادی، طراحی پایدار، ساختمان بلند مرتبه اداری، کشورهای درحال توسعه},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی مولفه پایداری اقتصادی در طراحی معماری ساختمان های بلند مرتبه اداری در کشورهای درحال توسعه (مطالعه موردی: چهار ساختمان اداری بلند مرتبه در حوزه خاورمیانه)
%A سلطانیان, یاسمین
%A فیض آبادی, محمود
%J سومین کنگره بین المللی افق های جدید معماری و شهرسازی
%D 2017

[Download]