عنوان : ( سنجش فراشناخت فراگیران در مطالعات آموزش ریاضی: چالش ها و راهکارها )
نویسندگان: فرزاد رادمهر ,چکیده
فراشناخت یکی از عوامل تاثیر گذار بر موفقیت در فعالیت های پیچیده شناختی است. دو بعد اصلی فراشناخت، کنترل و تنظیم فراشناختی، نقش کلیدی در حل مسائل ریاضی ایفا می کنند. با توجه به اهمیت سنجش فراشناخت در پژوهش های آموزش ریاضی، در این مقاله راهکارهای شناخته شده سنجش فراشناخت از جمله استفاده از پرسش نامه و استفاده از پروتکل بلند فکر کردن مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. همچنین راهکارهای جدیدی برای سنجش فراشناخت ارائه می گردد که قابلیت استفاده در کالس های ریاضی توسط معلمان را دارد. به نظر می رسد استفاده از این روش ها می تواند به فعّال کردن و توسعه فراشناخت فراگیران در حل مسائل ریاضی کمک نماید.
کلمات کلیدی
, فراشناخت, عملکرد ریاضی, کنترل فراشناختی, نظارت فراشناختی, قضاوت فراشناختی@inproceedings{paperid:1067204,
author = {رادمهر, فرزاد},
title = {سنجش فراشناخت فراگیران در مطالعات آموزش ریاضی: چالش ها و راهکارها},
booktitle = {پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران},
year = {2018},
location = {بوشهر, ايران},
keywords = {فراشناخت-عملکرد ریاضی- کنترل فراشناختی-نظارت فراشناختی- قضاوت فراشناختی},
}
%0 Conference Proceedings
%T سنجش فراشناخت فراگیران در مطالعات آموزش ریاضی: چالش ها و راهکارها
%A رادمهر, فرزاد
%J پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
%D 2018