عنوان : ( اثربخشی نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان با اختلال ریاضی )
نویسندگان: سکینه سلطانی کوهبنانی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیرآموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان با اختلال ریاضی بود، که به صورت نیمه آزمایشی انجام شد، این پژوهش شامل 10 نفر از دانش آموزان با اختلال ریاضی دختر مرکز اختلالات یادگیری شهر تهران بود. آزمودنیها به وسیله آزمونهای عملکرد مداوم (رازولد ، مرسکی، ساراسون، برنسوم و بک، 1965) نسخه رایانهای برج لندن (موریس، احمد، استد و تون، 1993)، آزمون استروپ (استروپ، 1935) و آزمون حافظه کاری کورنولدی (کورنولدی و وکیا، 1995) جهت سنجش کارکردهای اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفتند. گروه به صورت گمارش تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. گروه آزمایشی به مدت 20 جلسه در طی 45 روز آموزش نوروفیدبک را دریافت کردند و گروه گواه نیز طی ۲۰ جلسه جلوی مانیتور می نشستند بدون اینکه آموزش نوروفیدبک دریافت کنند.پس آزمون نیز کارکردهای اجرایی دانش آموزان هر دو گروه اندازه گیری شد. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج بیانگر این بود که آموزش نوروفیدبک تأثیر معنی داری بر کارکرد اجرایی دانش آموزان با اختلال ریاضی دارد.
کلمات کلیدی
, نوروفیدبک, اختلال ریاضی, کارکردهای اجرایی@article{paperid:1067520,
author = {سلطانی کوهبنانی, سکینه},
title = {اثربخشی نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان با اختلال ریاضی},
journal = {اندیشه های نوین تربیتی},
year = {2018},
volume = {13},
number = {4},
month = {March},
issn = {1735-448X},
pages = {25--34},
numpages = {9},
keywords = {نوروفیدبک; اختلال ریاضی; کارکردهای اجرایی},
}
%0 Journal Article
%T اثربخشی نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان با اختلال ریاضی
%A سلطانی کوهبنانی, سکینه
%J اندیشه های نوین تربیتی
%@ 1735-448X
%D 2018