اندیشه های نوین تربیتی, دوره (13), شماره (4), سال (2018-3) , صفحات (25-34)

عنوان : ( اثربخشی نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان با اختلال ریاضی )

نویسندگان: سکینه سلطانی کوهبنانی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیرآموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان با اختلال ریاضی بود، که به صورت نیمه آزمایشی انجام شد، این پژوهش شامل 10 نفر از دانش آموزان با اختلال ریاضی دختر مرکز اختلالات یادگیری شهر تهران بود. آزمودنی‏ها به وسیله آزمون‏های عملکرد مداوم (رازولد ، مرسکی، ساراسون، برنسوم و بک، 1965) نسخه رایانه‎ای برج لندن (موریس، احمد، استد و تون، 1993)، آزمون استروپ (استروپ، 1935) و آزمون حافظه کاری کورنولدی (کورنولدی و وکیا، 1995) جهت سنجش کارکردهای اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفتند. گروه به صورت گمارش تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. گروه آزمایشی به مدت 20 جلسه در طی 45 روز آموزش نوروفیدبک را دریافت کردند و گروه گواه نیز طی ۲۰ جلسه جلوی مانیتور می نشستند بدون اینکه آموزش نوروفیدبک دریافت کنند.پس آزمون نیز کارکردهای اجرایی دانش آموزان هر دو گروه اندازه گیری شد. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج بیانگر این بود که آموزش نوروفیدبک تأثیر معنی داری بر کارکرد اجرایی دانش آموزان با اختلال ریاضی دارد.

کلمات کلیدی

, نوروفیدبک, اختلال ریاضی, کارکردهای اجرایی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1067520,
author = {سلطانی کوهبنانی, سکینه},
title = {اثربخشی نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان با اختلال ریاضی},
journal = {اندیشه های نوین تربیتی},
year = {2018},
volume = {13},
number = {4},
month = {March},
issn = {1735-448X},
pages = {25--34},
numpages = {9},
keywords = {نوروفیدبک; اختلال ریاضی; کارکردهای اجرایی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T اثربخشی نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان با اختلال ریاضی
%A سلطانی کوهبنانی, سکینه
%J اندیشه های نوین تربیتی
%@ 1735-448X
%D 2018

[Download]