عنوان : ( تحلیل و ارزیابی روسازی تمام آسفالتی تحت محورهای بارگذاری منفرد، تاندم و Kenlayer تریدم موجود در راههای ایران با استفاده از نرم افزار )
نویسندگان: مسعود کدخدایی , روزبه شاد , محسن کدخدایی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
در طراحی روسازی های آسفالتی یکی از مهمترین مسائل، عمر روسازی مورد نظر می باشد. دو عکس العمل سازه ای مؤثر در میزان خرابی و عمر روسازی نیز کرنش افقی زیر لایه رویه آسفالتی و کرنش قائم بالای لایه بستر می باشند. میزان این کرنش ها نیز بسته به عمق لایه رویه آسفالتی و میزان بارگذاری و نوع محور بارگذاری متفاوت است. در این مقاله ابتدا با بررسی مقادیر کرنش های یاد شده تحت بارگذاری های مختلف و در عمق های مختلف لایه رویه آسفالتی، با استفاده از نرم افزار محدوده بهینه عمق لایه رویه در روسازی های تمام آسفالتی تعیین شده و سپس در همان عمق، محورهای Kenlayer بارگذاری مختلف شامل محورهای منفرد، تاندم و تریدم از نظر میزان تأثیر روی کرنش های افقی و قائم بین بستر و لایه رویه آسفالتی با یکدیگر مقایسه شده اند. براساس نتایج بدست آمده محدوده عمق مناسب لایه رویه آسفالتی برابر با 6اینچ) 42.51 سانتیمتر( تا 8اینچ) 53.05 سانتیمتر( بوده و بیشترین تأثیر در خرابی و کاهش عمر روسازی به نسبت بار اعمال شده مربوط به محور منفرد 40 تنی می شود.
کلمات کلیدی
, کرنش افقی, کرنش قائم. , Kenlayer روسازی تمام آسفالتی, نرم افزار@inproceedings{paperid:1067714,
author = {کدخدایی, مسعود and شاد, روزبه and محسن کدخدایی},
title = {تحلیل و ارزیابی روسازی تمام آسفالتی تحت محورهای بارگذاری منفرد، تاندم و Kenlayer تریدم موجود در راههای ایران با استفاده از نرم افزار},
booktitle = {کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی در هزاره سوم},
year = {2017},
location = {ايران},
keywords = {کرنش افقی، کرنش قائم. ،Kenlayer روسازی تمام آسفالتی، نرم افزار},
}
%0 Conference Proceedings
%T تحلیل و ارزیابی روسازی تمام آسفالتی تحت محورهای بارگذاری منفرد، تاندم و Kenlayer تریدم موجود در راههای ایران با استفاده از نرم افزار
%A کدخدایی, مسعود
%A شاد, روزبه
%A محسن کدخدایی
%J کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی در هزاره سوم
%D 2017