دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (سال: 1396 ) , 2017-08-24

عنوان : ( طرح درس مبتنی بر روش آموزشی استیم :ماندالا و نقوش هندسی، ابزاری برای آموزش مفاهیم ریاضی )

نویسندگان: ناعمه سجادی , سیدحسن علم الهدائی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده دانش ریاضیات مدرسه ای به خصوص در رشته های فنی و مهندسی، پایه ای است برای انتخاب مشاغل آینده دانش آموزان. اکثر افراد صرفا با جنبه های ریاضیاتی و فنی رشته های مهندسی آشنا هستند، در حالی که تقریبا در همه این رشته ها، طراحی، مدلسازی و بسیاری از بخش های کار، مرتبط با "هنر" می باشد. مشاغل روز دنیا به سمت تلفیق شاخه های مختلف، از جمله هنر، ریاضیات، مهندسی، علوم تجربی و فناوری پیش می روند و عنصری که در آینده تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت مشاغل، کسب و کارها، برندها و تولیدات مختلف در همه حوزه ها خواهد بود، عنصر خلاقیت است. به نظر می رسد که برای آموزش کارآمد و نوآورانه ریاضیات و پرورش ذهن خلاق و چندبعدی فراگیران، باید آمیزه ای از هنر، تکنولوژی، علوم تجربی و انسانی و مهندسی را وارد کلاس های درس ریاضی نمود. در این پژوهش تلاش بر این است تا با بکارگیری چارچوب نو بنیاد “استیم” که در سال های اخیر مورد اقبال گسترده جهانی قرار گرفته است، راهنمایی جهت تدوین طرح درس ریاضی مبتنی بر استیم در کلاس درس، در راستای همگام شدن با این جنبش آموزش جهانی ارائه شود.

کلمات کلیدی

, آموزش ریاضی, چارچوب استیم, STEAM education , طرح درس, ماندالا و هندسه نقوش
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1067868,
author = {سجادی, ناعمه and علم الهدائی, سیدحسن},
title = {طرح درس مبتنی بر روش آموزشی استیم :ماندالا و نقوش هندسی، ابزاری برای آموزش مفاهیم ریاضی},
booktitle = {دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (سال: 1396 )},
year = {2017},
location = {محمود آباد, ايران},
keywords = {آموزش ریاضی، چارچوب استیم، STEAM education ، طرح درس، ماندالا و هندسه نقوش},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T طرح درس مبتنی بر روش آموزشی استیم :ماندالا و نقوش هندسی، ابزاری برای آموزش مفاهیم ریاضی
%A سجادی, ناعمه
%A علم الهدائی, سیدحسن
%J دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (سال: 1396 )
%D 2017

[Download]