دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (سال: 1396 ) , 2017-08-24

عنوان : ( نقش نظریه SOLO در یاددهی و یادگیری ریاضیات )

نویسندگان: ناعمه سجادی , بهروز تقی زاده ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

یکی از کاربردی ترین طبقه بندی ها که نتایج یادگیری مشاهده شده را مورد بررسی قرار می دهد، طبقه بندی باشد، به فراگیران، توانی بالقوه برای داشتن SOLO می باشد. روش تدریس ریاضی که سازگار با مدل ارزیابی SOLO رویکردی مخصوص به خودشان در ریاضی، به منظور نشان دادن بینش، استفاده از مهارت های مرتبه بالاتر و بکارگیری روش هایی خلاقانه تر را می دهد. با اینکه هدف مطلوب ما، یعنی بیشتر و بهتر فهمیدن ریاضیات، نیازمند تلاش بسیار و همکاری یک کاتالیزور مناسب SOLO میان تمام افراد تاثیرگذار از جمله فراگیران، معلمان و محققان است، به نظر می رسد نظریه برای چنین هدفی است. با توجه به تحقیقات موجود، این مدل پتانسیل قابل توجهی برای بهبود تدریس و یادگیری ریاضی، خصوصا به عنوان یک ابزار کیفی در ارزیابی درک فراگیران از ریاضی دارد. به نظر می رسد این مدل می تواند به طور موثری توسط فراگیران، معلمان و همچنین برنامه ریزان آموزش ریاضی مورد استفاده قرار گیرد. به منظور آگاهی معلمان و برنامه ریزان آموزش ریاضی، از پتانسیل این مدل برای تفسیر، ارزیابی و بهبود آموزش و یادگیری ریاضیات، به تحقیقات بسیار بیشتری نیاز است، به خصوص در کشور ما که تاکنون تحقیقات قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته. در این مطالعه که به روش کتابخانه ای و براساس تحقیقات معاصر انجام شده است، تلاش می شود تا با معرفی این نظریه و ارائه مثال هایی از کاربرد آن در ریاضیات، زمینه ای برای پژوهشهای آتی محققان کشورمان فراهم گردد.

کلمات کلیدی

, چارچوب های رشد شناختی, طبقه بندی SOLO , سطوح یادگیری, آموزش ریاضی ,
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1067869,
author = {سجادی, ناعمه and تقی زاده, بهروز},
title = {نقش نظریه SOLO در یاددهی و یادگیری ریاضیات},
booktitle = {دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (سال: 1396 )},
year = {2017},
location = {lمحمود آباد, ايران},
keywords = {چارچوب های رشد شناختی، طبقه بندی SOLO ،سطوح یادگیری، آموزش ریاضی ،},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T نقش نظریه SOLO در یاددهی و یادگیری ریاضیات
%A سجادی, ناعمه
%A تقی زاده, بهروز
%J دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (سال: 1396 )
%D 2017

[Download]