اولین همایش ملی مدیریت بازرگانی با محوریت کسب و کار های کارآفرینانه و اقتصاد دانش بنیان , 2014-02-27

عنوان : ( سبک زندگی جوانان ساکن شهر مشهد و رابطه آن با سرمایه فرهنگی و اقتصادی والدین )

نویسندگان: علی اکبر مجدی , رامپور صدرنبوی , حسین بهروان , محمود هوشمند ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

سبک زندگی دارای سه بعد رفتاری، نگرشی و ترجیحات، انگیزه مصرف است. بعد رفتاری سبک زندگی جوانان در پیمایشی از 402 جوان ساکن شهر مشهد با هشت شاخص شـامل: مصـرف فرهنگـی، مـدیریت بدن، رفتار سیاسی، رفتار انحرافی، توجه به آرایش و خودآرایی، مصرف لباس و کفش، مصـرف خـوراک و دینداری با ابزار پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفت وبا توجه به اینکه مساله اصلی مقاله حاضر سنجش رابطه سبک زندگی و سرمایه فرهنگی و اقتصادی والدین بود، این رابطه مـورد تاییـد قـرار گرفـت لازم بـه ذکر است که بیشترین تمایز سبک زندگی بین قشر بالا)هم سرمایه فرهنگی و هم سرمایه اقتصادی زیـاد) و قشر پایین (سرمایه فرهنگی و اقتصادی کم) مشاهده شد.

کلمات کلیدی

, سبک زندگی, مصرف, جوانان, مشهد, سرمایه فرهنگی