عنوان : ( سنجش عناصر پورتالهای دانش در پورتالهای دانشگاهی )
نویسندگان: سعید رضائی شریف آبادی , فاطمه ذاکری فرد ,چکیده
هدف: پژوهش حاضر عناصر درگاههای دانش، در درگاههای دانشگاهی خارجی را ارزیابی و برای طراحی درگاههای دانشگاهیِ دانشمدار الگویی ارائه کرده است. روش/ رویکرد پژوهش: با استفاده از سیاهه ارزیابی محققساخته (شامل 33 عنصر درگاه دانش)، 19 درگاه بررسی شده است. یافتهها: از 19 درگاه دانشگاهی مورد مطالعه، درگاه دانشگاه ادینبورگ دارای 21 عنصر؛ آتاباسکا و بوفالو دارای 20 عنصر؛ لازال، راتگرز، و تکنولوژی ویرجینیا دارای 18 عنصر؛ و درگاه کالج شریدان دارای 17 عنصر است. دیگر درگاههای دانشگاهی، کمتر از نیمی از عناصر سیاهه ارزیابی را داشتند. نتیجهگیری: بیشتر درگاههای دانشگاهی بررسی شده، از عناصر درگاههای دانش کمترین استفاده را کردهاند و در طراحی خود از عناصری که باعث اشتراک دانش و انتقال آن میشود، کم بهره بردهاند. لازم است ضمن بازنگری درگاههای طراحی شده، به این بُعد از قابلیتهای درگاههای دانشگاهی توجه بیشتری شود.
کلمات کلیدی
, درگاه (پورتال) دانشگاهی, درگاه (پورتال) دانش, مدیریت دانش@article{paperid:1068654,
author = {سعید رضائی شریف آبادی and ذاکری فرد, فاطمه},
title = {سنجش عناصر پورتالهای دانش در پورتالهای دانشگاهی},
journal = {مطالعات ایرانی کتابداری و اطلاع رسانی},
year = {2011},
volume = {22},
number = {2},
month = {July},
issn = {1022-6451},
pages = {85--92},
numpages = {7},
keywords = {درگاه (پورتال) دانشگاهی; درگاه (پورتال) دانش; مدیریت دانش},
}
%0 Journal Article
%T سنجش عناصر پورتالهای دانش در پورتالهای دانشگاهی
%A سعید رضائی شریف آبادی
%A ذاکری فرد, فاطمه
%J مطالعات ایرانی کتابداری و اطلاع رسانی
%@ 1022-6451
%D 2011