همایش ملی مدیریت،اقتصاد واقتصاد مقاومتی , 2018-05-09

عنوان : ( بازاریابی چریکی سبز به عنوان مزیتی رقابتی )

نویسندگان: مهدی کافی , فریبرز رحیم نیا ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

با توجه به متلاطم شدن فضای کسب و کارها و افزایش روز افزون رقابت، لزوم استفاده از روشهای نوین بازاریابی بیش از پیش حس می گردد. لذا نمایاندن و در ذهن سپاری نام، لوگو و تصویر برند در ذهن مصرف کنندگان، امری حیاتی برای بقای سازمانهاست. روشهای مختلف بازاریابی وجود دارد که با توجه به میزان هزینه آنها، سازمانها به اقتضای توان مالیشان از آنها استفاده می کنند. در این میان یکی از روشهای نسبتاً کم هزینه، اما تأثیر گذار، بازاریابی چریکی است. به این مفهوم که از طریق یک المان، تصویر مفهومی و یا هر طرح خلاقانه دیگری، اقدام به تبلیغات می نماید. حال در این میان، با توجه به لزوم محافظت از محیط زیست و هماهنگی فعالیتها در جهت حفظ منابع برای آیندگان، بازاریابی چریکی سبز مطرح گردید. به این مفهوم که، تبلیغات به سمتی هدایت می شود که پیامی مبنی بر اینکه سازمان در حال انجام اقدامی سبز، تولید کالایی سبز و یا انجام فعالیتهای تولید به صورت سبز (دوستدار محیط زیست)، را به ذهن مصرف کنندگان برساند. در نهایت در این تحقیق با ارائه مدل مفهومی، بازاریابی چریکی سبز را عنوان متغیری مستقل در نظر گرفته و تأثیر آن را بر روی مردم، کره زمین و سود، به عنوان متغیرهای وابسته از طریق تبیین روابط بررسی می نماییم.

کلمات کلیدی

, بازاریابی چریکی, مزیت رقابتی, فعالیتهای سبز, اقدامات سبز, محیط زیست
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1068808,
author = {کافی, مهدی and رحیم نیا , فریبرز},
title = {بازاریابی چریکی سبز به عنوان مزیتی رقابتی},
booktitle = {همایش ملی مدیریت،اقتصاد واقتصاد مقاومتی},
year = {2018},
location = {تهران, ايران},
keywords = {بازاریابی چریکی، مزیت رقابتی، فعالیتهای سبز، اقدامات سبز، محیط زیست},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بازاریابی چریکی سبز به عنوان مزیتی رقابتی
%A کافی, مهدی
%A رحیم نیا , فریبرز
%J همایش ملی مدیریت،اقتصاد واقتصاد مقاومتی
%D 2018

[Download]