علوم و صنایع غذایی ایران - انجمن علوم و صنایع غذایی ایران, دوره (14), شماره (72), سال (2018-2) , صفحات (327-336)

عنوان : ( بررسی عوامل مؤثر بر گرایش مصرف کنندگان به لبنیات برند )

نویسندگان: علی رضا کرباسی , حنّانه آقاصفری ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

لبنیات از جمله مواد غذایی پر مصرف خانوارهای شهری ایران می باشد. بازار این محصول توسط برندهای مختلفی احاطه شده است که هریک درصدد به دست آوردن سهم بیشتری از بازار هستند . بدست آوردن سهم بیش تری از بازار ، نیازمند مطالعه و بررسی رفتار و گرایشهای مصرف کنندگان نسبت به موادغذایی برند است. از این رو ، این مطالعه تلاش دارد با بهره گیری از الگوی اقتصادسنجی رگرسیون چندمتغیره و داده های جمع آوری شده سال 1395 در مشهد، عوامل مؤثر بر گرایش به مصرف لبنیات برند را بررسی کند . نتایج بیانگر آن است که متغیرهای سن و ارزش غذایی لبنیات برند بر احتمال گرایش به مصرف هر چهار گروه لبنیات برند پنیر، ماست، شیر و دوغ تأثیر منفی و معناداری دارد و متغیرهای تصویر برند، اطلاعات درباره تاریخ انقضا ، تبلیغات ، آگاهی از برندهای موجود لبنیات و هزینه ماهانه خانواده بر احتمال گرایش به مصرف هر چهار گروه لبنیات برند مذکور تأثیر مثبت و معناداری دارد. بر اساس یافته های مطالعه توصیه می شود که تولیدکنندگان و بازاریابان لبنیات برند، بر روی گروه افراد جوان بیشتر تمرکز کنند و از روش های مؤثر تبلیغات به منظور آشنا کردن مصرف کنندگان با برندهای موجود استفاده کرده و اعتماد مصرف کنندگان را جلب کنند.

کلمات کلیدی

, برند, رگرسیون چندمتغیره, لبنیات, مشهد
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1068851,
author = {کرباسی, علی رضا and آقاصفری, حنّانه},
title = {بررسی عوامل مؤثر بر گرایش مصرف کنندگان به لبنیات برند},
journal = {علوم و صنایع غذایی ایران - انجمن علوم و صنایع غذایی ایران},
year = {2018},
volume = {14},
number = {72},
month = {February},
issn = {2008-8787},
pages = {327--336},
numpages = {9},
keywords = {برند، رگرسیون چندمتغیره، لبنیات، مشهد},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی عوامل مؤثر بر گرایش مصرف کنندگان به لبنیات برند
%A کرباسی, علی رضا
%A آقاصفری, حنّانه
%J علوم و صنایع غذایی ایران - انجمن علوم و صنایع غذایی ایران
%@ 2008-8787
%D 2018

[Download]