اقتصاد و توسعه کشاورزی, دوره (32), شماره (1), سال (2018-5) , صفحات (83-96)

عنوان : ( بررسی تأثیر آمیخته های بازاریابی بر خرید همزمان برندهای لبنیات با رویکرد لاجیت چندمتغیره )

نویسندگان: فاطمه دلدارسارونی , حسین محمدی , علی رضا کرباسی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

صنعت لبنیات به عنوان یکی از زیرمجموعه های اصلی فعالیت های صنایع غذایی و تبدیلی در کشور ایران می باشد. در عصر حاضر برند یکی از با ارزش ترین دارایی های یک شرکت تجاری نسبت به رقبا می باشد و صنایع لبنی تلاش می کنند تا با ایجاد و توسعه برندهای قدرتمند، سهم بیشتری از سبد خرید مصرف کننده از محصولات لبنی را به خود جلب کنند. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آمیخته های بازاریابی بر خرید همزمان محصولات لبنی توسط مصرف کنندگان و همچنین بررسی عوامل اثرگذار بر خرید محصولات برندهای مورد بررسی می باشد. جامعه آماری در این مطالعه مصرف کنندگان لبنیات در شهر مشهد هستند که از محصولات لبنی برندهای اصلی شامل کاله، پگاه، رضوی و سایر برندها به طور همزمان یا تکی خرید می کنند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده، تعداد ۲۷۶ پرسشنامه از خریداران محصولات لبنی در فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها در سال ۱۳۹۶ جمع آوری شد و از مدل لاجیت چندمتغیره برای تحلیل نتایج استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که با در نظر گرفتن مجموع آمیخته های بازاریابی، بین محصولات برندهای «کاله و رضوی» به صورت دوطرفه و بین محصولات برندهای «کاله و پگاه»، «پگاه و رضوی»، «سایر برندها و کاله» و «سایر برندها و پگاه» به صورت یک طرفه رابطه مکملی وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می شود که شرکت ها با شناخت رابطه مکملی که بین محصولات شان با محصولات سایر برندها وجود دارد و با شناخت استراتژی های انتخاب شده آن شرکت ها استراتژی های مناسبی را برای تقاضای بیشتر محصولات شان در پیش بگیرند

کلمات کلیدی

, آمیخته بازاریابی, خرید همزمان, صنعت لبنیات, لاجیت چندمتغیره
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1068947,
author = {دلدارسارونی, فاطمه and محمدی, حسین and کرباسی, علی رضا},
title = {بررسی تأثیر آمیخته های بازاریابی بر خرید همزمان برندهای لبنیات با رویکرد لاجیت چندمتغیره},
journal = {اقتصاد و توسعه کشاورزی},
year = {2018},
volume = {32},
number = {1},
month = {May},
issn = {2008-4722},
pages = {83--96},
numpages = {13},
keywords = {آمیخته بازاریابی، خرید همزمان، صنعت لبنیات، لاجیت چندمتغیره},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی تأثیر آمیخته های بازاریابی بر خرید همزمان برندهای لبنیات با رویکرد لاجیت چندمتغیره
%A دلدارسارونی, فاطمه
%A محمدی, حسین
%A کرباسی, علی رضا
%J اقتصاد و توسعه کشاورزی
%@ 2008-4722
%D 2018

[Download]