عنوان : ( چیدمان محصولات با استفاده از قوانین انجمنی (مطالعه موردی: فروشگاه دانشگاه فردوسی مشهد) )
نویسندگان: سعید رحیمی , حمیدرضا کوشا ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
از دیرباز میزان فروش دغدغه اساسی فروشگاهها بوده است. امروزه در دنیای فناوری حجم بسیار زیادی از اطلاعات خام وجود دارد که میتوان از آن¬ها جهت بالا بردن میزان فروش بهره برد. فضای قفسهها یک موضوع مهم برای فروشگاهها می¬باشد؛ زیرا میتواند نیازهای بالقوه مشتریان را بالفعل کند و میزان فروش فروشگاه افزایش یابد. تجزیه تحلیل سبد خرید یک تکنیک برای درک کالاهایی که با احتمال زیاد باهم خریداری میشوند، چه کالاهایی میباشند. با توجه به قانون وابستگی خرید از دادههای معاملات روزانه بهدست میآید، این قوانین دانش ارزشمندی در مورد مشتریان و الگوهای خرید بهوسیله ارتباط بین اقلام مختلف را نشان میدهد. شناسایی چنین الگوهایی میتواند به خردهفروشان کمک کند تا با درک بهتر اقلامی که اغلب توسط مشتریان باهم خریداری میشود، چیدمان فروشگاه را بهبود دهد. این کار مفید برای بررسی رفتار خرید مشتری و کمک به افزایش فروش است. این پژوهش، فرآیند دادهکاوی را برای شناخت رفتار مشتری در ارتباط معنایی محصولات خریداریشده براساس سبدخرید پیادهسازی میکند سپس با استفاده از روابط بدست آمده چیدمان انجام گردیده است.
کلمات کلیدی
, چیدمان محصولات, دادهکاوی, قوانین انجمنی, تحلیل سبدخرید@inproceedings{paperid:1070115,
author = {رحیمی, سعید and کوشا, حمیدرضا},
title = {چیدمان محصولات با استفاده از قوانین انجمنی (مطالعه موردی: فروشگاه دانشگاه فردوسی مشهد)},
booktitle = {چهارمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع و سیستمها},
year = {2018},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {چیدمان محصولات، دادهکاوی، قوانین انجمنی، تحلیل سبدخرید},
}
%0 Conference Proceedings
%T چیدمان محصولات با استفاده از قوانین انجمنی (مطالعه موردی: فروشگاه دانشگاه فردوسی مشهد)
%A رحیمی, سعید
%A کوشا, حمیدرضا
%J چهارمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع و سیستمها
%D 2018