عنوان : ( بررسی جریان هوا در سیستم TBI یک موتور دو زمانه هوایی 30 سیسی )
نویسندگان: علی حسن تبار , محمود فرزانه گرد ,چکیده
هدف پژوهش حاضر تحلیل ترمودینامیکی عملکرد موتور دو زمانه هوایی دارای سیستم تزریق سوخت الکترونیکی با ظرفیت 30 سی سی و هم چنین شبیه سازی عددی جریان هوا در تراتل بادی موتور است. در بخش اول پژوهش، مشخصه های عملکردی موتور در ارتفاعات و زوایای مختلف دریچه گاز ارزیابی شد. نتایج نشان داد که با افزایش دور موتور، توان و گشتاور تا یک مقدار مشخصی پیوسته افزایش و سپس کاهش می یابد. گشتاور بیشینه موتور برابر 03/3 نیوتون-متر در 5000 دور بر دقیقه در سطح دریا محاسبه شد. هم چنین مشاهده شد که با افزایش ارتفاع، توان و گشتاور موتور کاهش می یابد، بهطوریکه توان و گشتاور موتور در ارتفاع 20000 پا به ترتیب برابر با 62/1 اسب بخار و 65/1 نیوتن-متر می باشد. در بخش دوم پژوهش جریان هوا در تراتل بادی با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی شبیه سازی شد و مشاهده شد که راستای پاشش سوخت در امتداد مسیر تزریق، سطح بزرگی از پورت سوخت را در بر می گیرد. همچنین نتایج شبیه سازی وجود چرخش نواحی مرکزی پشت دریچه را پیش بینی نمود که این امر می تواند باعث اختلاط بهتر سوخت با هوا گردد.
کلمات کلیدی
, تحلیل ترمودینامیکی, شبیه, سازی عددی, موتور دوزمانه هوایی, تزریق سوخت الکترونیکی, دینامیک سیالات محاسباتی@inproceedings{paperid:1070472,
author = {علی حسن تبار and فرزانه گرد, محمود},
title = {بررسی جریان هوا در سیستم TBI یک موتور دو زمانه هوایی 30 سیسی},
booktitle = {کنفرانس دینامیک شاره ها},
year = {2017},
location = {شاهرود, ايران},
keywords = {تحلیل ترمودینامیکی، شبیه، سازی عددی، موتور دوزمانه هوایی، تزریق سوخت الکترونیکی، دینامیک سیالات محاسباتی},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی جریان هوا در سیستم TBI یک موتور دو زمانه هوایی 30 سیسی
%A علی حسن تبار
%A فرزانه گرد, محمود
%J کنفرانس دینامیک شاره ها
%D 2017