عنوان : ( تبیین اثر ارزش ویژۀ برند، تصویر برند و تعهد هوادار بر برندسازی بینالمللی باشگاه های برتر فوتبال کشور )
نویسندگان: رضا رجب زاده , مهدی طالب پور , علیرضا حدادیان , مهدی جباری نوقابی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف از تحقیق حاضر تبیین اثر ارزش ویژۀ برند، تصویر برند و تعهد هوادار بر برندسازی بین المللی باشگاه های برتر فوتبال کشور است. این پژوهش از نظر نتیجه و هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر راهبرد پژوهشی، از نوع تحقیقات توصیفی-همبستگی است که بهصورت میدانی اجرا شد. هواداران چهار باشگاه (استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن) در سال 96-1395 بهعنوان جامعۀ آماری پژوهش انتخاب شدند؛ براساس حجم منطقی نمونۀ مورد نیاز در روش مدلیابی معادلات ساختاری، حجم نمونه 810 نفر تعیین شد. ابزار اندازه گیری پژوهش پرسشنامۀ محققساخته با 41 گویه در مقیاس 5 مرتبه ای لیکرت بود. روایی محتوای کل پرسشنامه توسط 15 نفر از استادان تأیید شد و برای اندازهگیری روایی همگرا از ضریب AVE و پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و ضریب CR استفاده شد که دارای روایی و پایایی بالایی بود. برای تحلیل داده ها از نرمافزار SPSS و AMOS استفاده شد. داده های تحقیق براساس مدل معادلات ساختاری بررسی شد. (GFI) برابر 0/94 نشاندهندۀ برازش مطلوب و تأیید مدل پژوهش است. براساس نتایج می توان گفت متغیر ارزش ویژۀ برند و زیرمعیارهایش بر روی تصویر برند، تصویر برند بر روی تعهد هواداران و تعهد هواداران بر برندسازی باشگاه های فوتبال کشورمان تأثیر مثبت و معناداری دارند.
کلمات کلیدی
, ارزش ویژۀ برند, باشگاه های برتر, برندسازی, تصویر برند, تعهد هوادار, فوتبال@article{paperid:1070484,
author = {رجب زاده, رضا and طالب پور, مهدی and حدادیان, علیرضا and جباری نوقابی, مهدی},
title = {تبیین اثر ارزش ویژۀ برند، تصویر برند و تعهد هوادار بر برندسازی بینالمللی باشگاه های برتر فوتبال کشور},
journal = {رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی},
year = {2018},
volume = {21},
number = {6},
month = {July},
issn = {2423-3293},
pages = {21--33},
numpages = {12},
keywords = {ارزش ویژۀ برند، باشگاه های برتر، برندسازی، تصویر برند، تعهد هوادار، فوتبال},
}
%0 Journal Article
%T تبیین اثر ارزش ویژۀ برند، تصویر برند و تعهد هوادار بر برندسازی بینالمللی باشگاه های برتر فوتبال کشور
%A رجب زاده, رضا
%A طالب پور, مهدی
%A حدادیان, علیرضا
%A جباری نوقابی, مهدی
%J رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
%@ 2423-3293
%D 2018