کتابداری و اطلاع رسانی, دوره (1), شماره (3), سال (1998-6) , صفحات (112-120)

عنوان : ( جستجوی آثار و متون: الگوی کتابخانه ای برای آموزش مهارت های اطلاع یابی )

نویسندگان: نفیسه دری فر ,
فایل: Free Preview

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

با توجه به رشد سریع و روزافزون اطلاعات، مسأله چگونگی جستجو و بازیابی آن مطرح می‌گردد. این مقاله الگویی از جستجوی نظام‌یافته متون را توصیف می‌کند که می‌تواند به عنوان ابزار آموزشی در کسب مهارتهای اطلاعاتی بکار می‌رود. طرح پیشنهادی به ترتیب مراحل انجام جستجوی متون را بیان می‌کند. 1- ساختن مجموعه‌ای از واژه‌های جستجو. 2- درست‌کردن یک جمله جستجوی منطقی که در آن از عملگرهای بولی و نشانه‌هایی مانند: پرانتز و کوتاه‌سازی می‌توان استفاده کرد. 3-ارزیابی پارامترهای جستجو که در آن وجود پنج محدودگر مکانی، زمانی، رشته‌ای و شکلی و زبانی ضروری می‌نمایند. 4- منابع جستجوی اطلاعات که یکی از اساسی‌ترین آنها فهرست کتابخانه است. 5-ثبت و ارزیابی منابع و مآخذ که باید به شکل استاندارد صورت گیرد.

کلمات کلیدی

, جستجوی متون, الگوی کتابخانه ای, آموزش مهارت اطلاع یابی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1070501,
author = {دری فر, نفیسه},
title = {جستجوی آثار و متون: الگوی کتابخانه ای برای آموزش مهارت های اطلاع یابی},
journal = {کتابداری و اطلاع رسانی},
year = {1998},
volume = {1},
number = {3},
month = {June},
issn = {1680-9637},
pages = {112--120},
numpages = {8},
keywords = {جستجوی متون، الگوی کتابخانه ای، آموزش مهارت اطلاع یابی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T جستجوی آثار و متون: الگوی کتابخانه ای برای آموزش مهارت های اطلاع یابی
%A دری فر, نفیسه
%J کتابداری و اطلاع رسانی
%@ 1680-9637
%D 1998

[Download]