نخستین همایش ملی خانواده، کودک و نوجوان، آبان 97 , 2018-10-23

عنوان : ( بررسی و مقایسه مهارتهای حرکتی در دانش آموزان ناشنوای با اختلال خواندن )

نویسندگان: سکینه سلطانی کوهبنانی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مفدمه: هدف از این تحقیق بررسی و مقایسه مهارتهای حرکتی و خواندن در دانش آموزان ناشنو ابود . روش: نمونه آماری این تحقیق شامل 12 دانش آموز 8-15 ساله شهر ایلام که در سال 1392-93 که از زمان کاشت حلزون آنها حداثل 18 و حداکثر 24 ماه گذشته باشد بود. در این تحقیق برای تشخیص اختلال خواندن ابتدا از ملاکهای انجمن روانپزشکی آمریکا(2004) و سپس آزمون خواندن نصفت (1380) استفاده شد و برای بررسی مشکلات حرکتی از آزمون لینکن ازرتسکی( 1986) استفاده شد. شرکت کنندگان ابتدا پرسشنامه ویژگی های جمعیت شناسی را تکمیل کردند و سپس آزمون مشکلات حرکتی و خواندن از آنها گرفته شد دانش آموزانی که اختلال خواندن داشتند با دانش آموزانی که اختلال خواندن نداشتند از نظر مشکلات حرکتی مقایسه شدند. داده ها با استفاده از t تست مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج: نتایج نشان می دهد که دانش آموزان ناشنوایی که اختلال خواندن داشتند در مهارتهای حرکتی درشت، مهارتهای تعادلی و انعطاف پذیری نمرات کمتری را به دست می آوردند.

کلمات کلیدی

, : ناشنوا, اختلال خواندن , مهارتهای حرکتی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1070877,
author = {سلطانی کوهبنانی, سکینه},
title = {بررسی و مقایسه مهارتهای حرکتی در دانش آموزان ناشنوای با اختلال خواندن},
booktitle = {نخستین همایش ملی خانواده، کودک و نوجوان، آبان 97},
year = {2018},
location = {شیراز, ايران},
keywords = {: ناشنوا، اختلال خواندن ، مهارتهای حرکتی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی و مقایسه مهارتهای حرکتی در دانش آموزان ناشنوای با اختلال خواندن
%A سلطانی کوهبنانی, سکینه
%J نخستین همایش ملی خانواده، کودک و نوجوان، آبان 97
%D 2018

[Download]