عنوان : ( تاثیر درصد استفاده ازساسوبیت در استقامت مارشال وروانی مخلوطهای آسفالت گرم (WMA) )
نویسندگان: سیدعلی ضیائی , کامبیز بهنیا ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف از تکنولوژی جدید آسفالت گرم کاهش دمای لازم برای اختلاط مخلوطهای آسفالتی با بکارگیری افزودنی و اصلاح کننده مناسب و در نتیجه کاهش کند روانی قیر، بدون کاهش خواص مورد انتظارمی باشد. در مخلوط های آسفالتی گرم کاهش دمای اختلاط و تراکم نسبت به آسفالت داغ در حدود 20 تا c˚55 است. در این پژوهش از ساسوبیت به عنوان ماده افزودنی در مخلوط آسفالتی گرم استفاده گردید. پس از بررسی خصوصیات مصالح سنگدانه¬ای، شش سری مخلوط آزمایشگاهی که0، 5/1و 3 درصدقیر آن با ماده افزودنی ساسوبیت جایگزین شده بود، در دو دانه بندی مختلف ساخته شد. وبا استفاده از روش طرح اختلاط مارشال، درصد قیر بهینه و سایر پارامترهای مارشال بدست آمد. نتایچ این پژوهش نشان داد که استقامت مارشال و درصد قیر بهینه مخلوطهای آسفالتی گرم با درصدهای مختلف ساسوبیت در دانه بندیهای مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد و با افزایش درصد ساسوبیت استقامت مارشال و سختی مارشال افزایش پیدا می نماید.
کلمات کلیدی
, مخلوط آسفالتی گرم, ساسوبیت , درصد قیر بهینه , استقامت مارشال@inproceedings{paperid:1071119,
author = {ضیائی, سیدعلی and کامبیز بهنیا},
title = {تاثیر درصد استفاده ازساسوبیت در استقامت مارشال وروانی مخلوطهای آسفالت گرم (WMA)},
booktitle = {کنفرانس عمران ،معماری وشهرسازی کشورهای جهان اسلام},
year = {2018},
location = {تبریز, ايران},
keywords = {مخلوط آسفالتی گرم، ساسوبیت ، درصد قیر بهینه ،استقامت مارشال},
}
%0 Conference Proceedings
%T تاثیر درصد استفاده ازساسوبیت در استقامت مارشال وروانی مخلوطهای آسفالت گرم (WMA)
%A ضیائی, سیدعلی
%A کامبیز بهنیا
%J کنفرانس عمران ،معماری وشهرسازی کشورهای جهان اسلام
%D 2018