عنوان : ( بهینه سازی سیستم پاششسوخت موتورهای دیزلی به منظور کاهشآلایندگی و بهبودپارامترهای عملکردی )
نویسندگان: علیرضا حسین نژاد , حسین عجم , عباس زارع نژاد اشکذری ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
پارامترهای سیستم تزریق سوخت، نقش بسزایی را در فرآینداحتراق و در نتیجه مصرف سوخت و آلاینده های خروجی بویژه آلایندهSoot و Nox دارند. به همین دلیل در این مطالعه، اثر پارامترهای مختلف تزریق سوخت شامل زمان و طول بازه پاشش سوخت، هندسه انژکتور، تعداد و قطر روزنه انژکتور، زاویه پاشش و فشارهای مختلف پاشش بر روی مصرف سوخت و آلاینده های Soot و NOx در موتور دیزلی تزریق مستقیم OM355 در بار کامل و در دور1400rpm با استفاده از کد FIRE بررسی شده است. برای ارزیابی نتایج حاصل از شبیه سازی، مقدار بیشینه فشار تجربی و زاویه رخداد آن با مقدار حاصل از حل عددی مقایسه شده است. در کنار این پارامتر، مقادیر تجربی آلاینده های Soot و NOx و همچنین مصرف سوخت ویژه ترمزیbsfc) با مقادیر تئوری مقایسه شده است. این مقایسه ها نشان می دهند که تطابق خوبی بین نتایج حاصل از حل عددی و نتایج تجربی وجود دارد
کلمات کلیدی
, تحلیل عددی, تزریق سوخت, آلایندگی@inproceedings{paperid:1071499,
author = {علیرضا حسین نژاد and عجم, حسین and عباس زارع نژاد اشکذری},
title = {بهینه سازی سیستم پاششسوخت موتورهای دیزلی به منظور کاهشآلایندگی و بهبودپارامترهای عملکردی},
booktitle = {نوزدهمین همایش سالانه مهندسی مکانیک},
year = {2011},
location = {ايران},
keywords = {تحلیل عددی، تزریق سوخت، آلایندگی},
}
%0 Conference Proceedings
%T بهینه سازی سیستم پاششسوخت موتورهای دیزلی به منظور کاهشآلایندگی و بهبودپارامترهای عملکردی
%A علیرضا حسین نژاد
%A عجم, حسین
%A عباس زارع نژاد اشکذری
%J نوزدهمین همایش سالانه مهندسی مکانیک
%D 2011