Language Related Research- جستارهای زبانی, دوره (9), شماره (4), سال (2018-10) , صفحات (253-269)

عنوان : ( بررسی تأثیر یادگیری دانشجو محور بر کم‌رویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبان‌آموزان )

نویسندگان: غزاله گلدانی , محمدرضا فارسیان , غلام حسن خواجوی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

کم‌رویی کلاس مکالمه از عوامل بازدارندۀ دانشجویان هنگام مشارکت در کلاس مکالمۀ زبان خارجی است که رفع آن نیازمند توجه، دقت و همت دانشجو و استاد است. تاکنون راه­حل‌های بسیاری درخصوص حل این مشکل مطرح شده است که در جای خود موفق نیز بوده­اند؛ اما تحقیق حاضر سعی دارد تا الگویی دانشجومحور ارائه دهد که مهم­ترین وظیفه را به دانشجویان و تلاش برای پیشرفت گروهی معطوف می‌کند. بدین منظور، پرسش­نامه‌ای متشکل از آزمون کم‌رویی استنفورد و آزمون تمایل به برقراری ارتباط (WTC) در اختیار 51 نفر از دانشجویان رشتۀ زبان فرانسه قرار گرفت که درس مکالمه را گذرانده بودند. این دانشجویان در غالب دو گروه کنترل و آزمایش بدون پیش­آزمون مورد مطالعه قرار گرفتند و گروه آزمایش الگوی یادگیری دانشجومحور را تجربه کرد. داده‌های به­دست آمده از این پرسش­نامه‌ها و نمرۀ درس مکالمه به کمک ضریب تی مستقل تحلیل شد. نتیجۀ به­دست آمده حاکی از این بود که آموزش مهارت‌های مکالمه در پیشرفت عملکرد دانشجویان در درس مکالمه مؤثر واقع شده است.

کلمات کلیدی

, آموزش زبان خارجی, کم‌رویی کلاس مکالمه, تمایل به برقراری ارتباط, یادگیری دانشجومحور, عملکرد زبان­آموزان.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1071581,
author = {غزاله گلدانی and فارسیان, محمدرضا and غلام حسن خواجوی},
title = {بررسی تأثیر یادگیری دانشجو محور بر کم‌رویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبان‌آموزان},
journal = {Language Related Research- جستارهای زبانی},
year = {2018},
volume = {9},
number = {4},
month = {October},
issn = {2322-3081},
pages = {253--269},
numpages = {16},
keywords = {آموزش زبان خارجی، کم‌رویی کلاس مکالمه، تمایل به برقراری ارتباط، یادگیری دانشجومحور، عملکرد زبان­آموزان.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی تأثیر یادگیری دانشجو محور بر کم‌رویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبان‌آموزان
%A غزاله گلدانی
%A فارسیان, محمدرضا
%A غلام حسن خواجوی
%J Language Related Research- جستارهای زبانی
%@ 2322-3081
%D 2018

[Download]